[Linux-masaustu] Vodafone 3G Problemi

---------

[Linux-masaustu] Vodafone 3G Problemi

From: Yavuz Selim Bilgin <ysbilgin_at_gmail.com>
Date: Wed, 11 Nov 2009 19:45:23 +0200

Merhaba;

Vodafone 3g kullanıcısıyım. Eskiden linux ve windowsu beraber
kullanıyordum fakat artık sadece linux kullanıyorum. 3g modemimle
beraber gelen programın linux desteği yok. Fakat ben modemimi sorunsuz
olarak tanıttım. Ve internete eriştim. Fakat 3g bağlantılarda kota söz
konusu olduğu için ve bu kota da normalde windows üzerinde çalışan
vodafone 3g programında göründüğünden şu anda kotamı göremiyorum. Ayrıca
ayarları yaparken apn kısmına internet de yazsam giriyor, vodafone de
yazsam giriyor. Vodafone'a bu konuda mail attım. Telefonla geri döndüler
ve linux ile ilgili bilgilerinin olmadığın destek veremeyeceklerini ve
herhangi bir sorumluluk kabul etmeyeceklerini söylediler. Vodafone 3g
için apn ayarlarını biliyor musunuz? Veya apn tam olarak ne işe yarar?
Apn yanlış olduğu için bağlantımın farklı bir tarife üzerinden
ücretlendirilmesi söz konusu olabilir mi? Son olarak linux üzerinde
kullanabileceğim bir kota takip programı tavsiye edebilir misiniz?

Not : Ubuntu 9.10 Karmic Koala kullanıyorum.

ysb