[Linux-masaustu] Re: Slax ile kendi dağıtımımı yapmak istiyorum

---------

[Linux-masaustu] Re: Slax ile kendi dağıtımımı yapmak istiyorum

From: A.Gurcan Ozturk <gurcan_at_gurcanozturk.com>
Date: Thu, 13 Mar 2008 08:34:33 +0200

Mehmet Bey,

Asagida sorduklarinizi yapmak mumkun, kullanici adi ve parolayi
otomatik olarak, boot sirasinda gondermeniz mumkun.

Thinstation denemek icin oncelikle kullanacaginiz ortami secin. Ben
sirketteki eski bilgisayarlari degerlendirdim. (IBM GL300, pII 300
kusur, 128-256 MB ramli, cdromsuz, 4-8-10 GB diskleri olan
bilgisayarlardi, birkac tane de Compaq vardi onlarin konfigurasyonu da
benzerdi.) Ben kullanici mudahalesi istemedigim icin, CDROM, floppy,
USB ozelliklerini kapattim (USB klavye ve mouse istiyorsaniz
kapatmayin elbette), sadece diskten boot edilebilir hale getirdim.

http://tsombeta.b2-net.com/ sitesindeki TS-O-Matic wizard ile bir
image olusturun. Bu sitede thin clientiniz icin tum ayarlari secmeniz
mumkun, istenmeyen modulleri, ozellikleri kapatin, boylece olasi
sorunlari asmis, az kaynak tuketmis, isi basitlestirmis olursunuz.
(Ses ozelliklerini, 10000 ethernet kartlarini, Token Ring
ozellikklerini, WM ozelliklerini vs gibi gerekmeyecek ozellikleri
kapatmanizi tavsiye ederim)

Sitede, son asamalardan birinde konfigurasyon dosyasinin icerigini
ekrana basacaktir, burada istediginiz degisiklikleri yapin. (DHCP
on/off, RDP sessionlar vs.) Daha sonra Build yaptiginizda size 4 dosya
sunacaktir. (vmlinuz, initrd, syslinux.cfg, thinstation.txt) Bu 4
dosyayi FAT16 formatladiginiz boot edebilen partitiona kopyaladiktan
sonra, syslinux komutu ile (syslinux.com dosyasi veriliyor sitede eger
DOS'tan yapacaksaniz, yoksa herhangi bir linuxa diski baglayip
syslinux komutu ile halledebilirsiniz) partitionu linuxtan boot
edebilir hale getirin.

Islem tamam, denemenizin vakti geldi :)

En iyisi ben bugun dokuman yazmaya baslayayim.

Kolay gelsin.