Re: [Linux-masaustu] Toshiba ve bazı soru(n)lar

From: Ekin Meroglu (ekin@fisek.com.tr)
Date: Fri 09 Jun 2006 - 07:11:50 GMT

Merhaba;

On Thursday 08 June 2006 17:19, veli akcakaya wrote:
> Merhabalar,
> Toshiba laptop'uma Linux Debian testing yükledim ve güncellemeleri sürekli
> yapıyorum, ancak bir türlü bazı sorunları aşamadım. Çözemediğim bazı
> sorunlar.

Toshiba laptop demissiniz ama model belirtmemissiniz, model ve detayli bilgi
bu tip problemlerde cozum icin cok onemli...

> - Projeksiyon cihazını laptopum ile kullanamıyorum. Fn + F5 tuşları
> çalışmıyor.

Eger laptopununz L10 (MEB kampanyasindaki seri) veya benzeri ise, windows icin
olan Toshiba control yaziliminin fn+f5 kombinasyonunu disable edebildigini
okumustum. Windows toshiba utility'si ile bu fonksiyonu etkinleştirmeden
kullanamiyorsunuz maalesef. Sisteminizde Windows da kurulu ise bu ayarlara
bir goz atin.

> - Pil durumunu göremiyorum

Yine ayni seri oldugunu tahmin ediyorum, smart-battery teknolojisi nedeniyle
goremiyorsunuz. Ubuntu - kubuntunun son surumu (6.0.6) gerekli suruculeri
iceriyor diye biliyorum, deneyebilirsiniz. Debianda ugrasmak isterseniz,
baslangic noktaniz :

http://www.minet.uni-jena.de/%7Eferdy/l10.html
https://sourceforge.net/projects/sbs-linux/

Dikkat; iki adresdeki bilgiler de biraz eski, uygulanmalari belli bir noktaya
kadar teknik bilgi gerektirebilir. Ubuntu/Kubuntu'nun nasil cozdugunu
bilmiyorum, Pardus'da da sorun cozumu ile ilgili calismalar oldu, 1.1 surumu
cikinca onu da deneyebilirsiniz.

> - Ses kartımda sorun var, ses çıkıyor ancak bilgisayar tekrar
> başlatıldığında ses sınıfrlanmış oluyor. Alsa-base yüklü olmasına rağmen
> alsaconf çalışmıyor.

Alsa-util gibi bir paket olabilir mi? alsaconf ve bilimum ayar araclari
(amixer, aplay, alsaconf vs) alsa-util ile geliyor.

--
Iyi Calismalar;
Ekin Meroğlu