Re: [Linux-masaustu] Birkaç Ufak Problem

From: R. Tolga KORKUNCKAYA (tolga@mavibilgisayar.com)
Date: Wed 27 Oct 2004 - 22:20:19 EEST

Burak CIFTCI wrote:

> [...]
> kirliği olmasın diye de hepsini tek post'da sorayım dedim. Önceden
> belirteyim, kernel versiyonum 2.4.27 ve P4 işlemcili bir notebook
> kullanıyorum.
>
> Şu an için en büyük problemim ses kartımı tanıtamamam. Sanırım AC97
> chipset'li bir ses kartına sahibim. Araştırmalarımda bir driver
> buldum, yalnız bu driver'ın kernel versiyonu olarak 2.2.17 yazıyordu.
> Bende kernel'ime uymadığı için indirmedim. Ses kartım için driver'ı
> nereden bulabilirim? Bir de, farklı kernel versiyonuna ait bir
> driver'ı sistemime kurarsam ne gibi problemler olabilir?

Ses kartinizin surucu problemi yoktur. Sadece modulunun yuklenmesi veya
bir iki ekstra paketin yuklnmesi gerekiyor. apt paket yoneticinizde alsa
aratip yuklu degilse yukleyiniz. acilista da calismasini saglayiniz.

> XF86Config-4 dosyasında her renk derinliği için 1280*960 piksel
> çözünürlük destekleniyor ama ben en fazla 1024*768 piksel çözünürlük
> kullanabiliyorum. Bu sorunu nasıl çözebilirim?

XF86Config-4 dosyasinda 1600x1200 de yazsa sizin monitorunuz
desteklemiyorsa o cozunurlugu goremezsiniz. Notebook marka modeliniz ile
debian kelimesini yanyana getirip ilgili sorunlariniza ait bir iki
keyword daha eklediginizde google size bir suru guzel sayfa
getirecektir. Ornegin: "Sony Vaio debian sarge XF86Config" gibi...

> Türkçe klavye problemim vardı, sorunu çözdüm. Yalnız şu an büyüktür,
> küçüktür ve pipe karakterlerini kullanamıyorum. Bu da konsolu
> istediğim gibi kullanamama neden oluyor. Bunun çözümü nedir?

Bu sorunu nasil cozdugunuze bagli, gnome kullaniyorsaniz Keyboard
Indicator da bakin birden fazla TR klavye tanimlamasi vardir, digerini
deneyin. KDE de ise kontrol centerda ayni seyi deneyin.

> News, E-mail ve Web Browser olarak Mozilla'yı kullanıyorum. News
> server'dan 5mb'lık bir data indirdikten sonra "Limit Exceeded" hatası
> veriyor ve gün içinde news server'dan başlıkları alabildiğim halde
> post'ları okuyamıyorum. Ayarlarına baktım ama bununla ilgili birşey
> bulamadım.
> Daha önceden Windows makinemde Microsoft Outlook'da oluşan pst
> dosyamdaki e-mail'lerimi Mozilla Mail uygulamasındaki verilerime nasıl
> import edebilirim? Ve diyelim makineme format atacağım, bu durumda
> e-mail'lerimin yedeğini nasıl alırım?

Import Outlook mails into mozilla seklinde google'a yazin bakin neler
nasil basitmis.

> Mozilla Web Browser'da bookmark olarak bir siteyi ekliyorum. Yalnız
> browser'ı kapatıp açtığımda bookmark'daki siteler silinmiş oluyor.

X ortamina root olarak mi giris yapiyorsunuz yoksa normal kullanici
olarak mi? Root olarak girmeyin, ayrica paket yonetici programinizdan
mesela synaptic den updatelerinizi yapin. Mozillayi update edin ve
ayrica borwser olarak SIDDETLE mozilla firefox'u mail istemci olarak da
Mozilla Thunderbird'u yuklemenizi ve denemenizi tavsiye ederim. "Eski"
Outlook kullanicisi olarak mail istemci icin evolution da
deneyebilirsiniz.

> Son olarak da, Debian Linux üzerinde Windows'daki Device Manager'a
> benzer bir uygulama mevcut mu? Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.

HAL Device Manager var, Debian apt da aratin ve yukleyin... Belki yuklu
bile olabilir, Menuden Uygulamalar > Sistem Araclari > Device Manager
olarak varsa gorebilirsiniz.

> *Burak CIFTCI*

Derli toplu sorulariniz icin biz tesekkur ederiz, ancak bir dahaki
sefere X ile ilgili benzer sorulariniz icin ayrica pencere denetleyisini
de soylerseniz daha kolay yardimci olmak mumkun olabilir.

iyi gunler.