[Linux-masaustu] Birkaç Ufak Problem

From: Burak CIFTCI (cburak_@hotmail.com)
Date: Wed 27 Oct 2004 - 21:33:06 EEST

Merhaba. Benim Debian (Sarge) Linux'um ile ilgili birkaç ufak problemim var. Problemlerime çözüm aradım ama bulamadım. E-mail kirliği olmasın diye de hepsini tek post'da sorayım dedim. Önceden belirteyim, kernel versiyonum 2.4.27 ve P4 işlemcili bir notebook kullanıyorum.

Şu an için en büyük problemim ses kartımı tanıtamamam. Sanırım AC97 chipset'li bir ses kartına sahibim. Araştırmalarımda bir driver buldum, yalnız bu driver'ın kernel versiyonu olarak 2.2.17 yazıyordu. Bende kernel'ime uymadığı için indirmedim. Ses kartım için driver'ı nereden bulabilirim? Bir de, farklı kernel versiyonuna ait bir driver'ı sistemime kurarsam ne gibi problemler olabilir?

XF86Config-4 dosyasında her renk derinliği için 1280*960 piksel çözünürlük destekleniyor ama ben en fazla 1024*768 piksel çözünürlük kullanabiliyorum. Bu sorunu nasıl çözebilirim?

Türkçe klavye problemim vardı, sorunu çözdüm. Yalnız şu an büyüktür, küçüktür ve pipe karakterlerini kullanamıyorum. Bu da konsolu istediğim gibi kullanamama neden oluyor. Bunun çözümü nedir?

News, E-mail ve Web Browser olarak Mozilla'yı kullanıyorum. News server'dan 5mb'lık bir data indirdikten sonra "Limit Exceeded" hatası veriyor ve gün içinde news server'dan başlıkları alabildiğim halde post'ları okuyamıyorum. Ayarlarına baktım ama bununla ilgili birşey bulamadım.

Daha önceden Windows makinemde Microsoft Outlook'da oluşan pst dosyamdaki e-mail'lerimi Mozilla Mail uygulamasındaki verilerime nasıl import edebilirim? Ve diyelim makineme format atacağım, bu durumda e-mail'lerimin yedeğini nasıl alırım?

Mozilla Web Browser'da bookmark olarak bir siteyi ekliyorum. Yalnız browser'ı kapatıp açtığımda bookmark'daki siteler silinmiş oluyor.

Son olarak da, Debian Linux üzerinde Windows'daki Device Manager'a benzer bir uygulama mevcut mu? Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.

Burak CIFTCI

Express yourself instantly with MSN Messenger! MSN Messenger Download today it's FREE!