[linux-ileri] Re: Linux Qak=FDl=FDyor?=

---------

From: S.Çağlar ONUR (caglar.onur@tubitak.gov.tr)
Date: Tue 30 Mar 2004 - 04:08:48 EST

    On Tue, 2004-03-30 at 22:33, SEDAT ONUR ORAKOGLU wrote:
> [...]
    > Mandrake 9.1 kurulu bi makinam var.
    > ve üzerinde 120 GB S-Ata disk
    > ve bunun 7 GB'ı bir partition ve Linux burada kurulu diğer partitionlar Fat32
    > diğer partitionların tamamı samba üzerinden paylaştırılmış durumda..
    > ve Mysql4.0.18 Çalışıyor..
    > sorun
    > 1. Mysql in data dizini bu fat32 partitionlardan birinde tutmak istiyorum. becermedim.
    > daha doğrusu mysqli durdurduktan sonra tekrar çalıştıramıyorum. restart ettikten sonra çalışıyor ama eski dizinine dönüyor. (işin aslında bunun çok fazla uğraşmadım asıl poroblemim 2. olan)

    Niçin fat32? Yani linux'un kendi native dosya sistemleri varken niye
    böyle bir dosya sistemi kullanmakta ısrarlısınız. Size hiçbir avantajı
    olmayacağı gibi bilimum teknik açıdan binlercede kaybı olacaktır!

> [...]
    > neyse asıl problemim ikinci olan. hayır diski formatlayıp kurmak problem değilde (Biraz uzun sürsede) aynı şeyi sürekli tekrarlıyor.
    > sonuçta bu problemle ilgili olarak beni bilgilendirebilecek arkadaş varsa bi zahmet bilgilendiriversin.

    120 GB diskte 6-7 TB bilgi saklayamazsınız, Fat32 yapısı gereği büyük
    dosyaları adresleyemez siz fat32 kullanmaya devam ettiğiniz sürece
    sorunlarda devam edecektir. ext2[3],reiserfs v.s dosya sistemlerinden
    herhangi birine ivedelikle geçmenizi tavsiye ederim!

    --
    S.Çağlar Onur <caglar.onur@tubitak.gov.tr>
    Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu