[linux-ileri] Linux Qak=FDl=FDyor?=

---------

From: SEDAT ONUR ORAKOGLU (sedatonur@isbank.net.tr)
Date: Tue 30 Mar 2004 - 14:33:22 EST

    Merhabalar..
    Bu soruyu başlangıçda da sordum ama cevap alamadım.. bana konu hakında bilgi verirseniz sevinirim.
    konu şu :
    Mandrake 9.1 kurulu bi makinam var.
    ve üzerinde 120 GB S-Ata disk
    ve bunun 7 GB'ı bir partition ve Linux burada kurulu diğer partitionlar Fat32
    diğer partitionların tamamı samba üzerinden paylaştırılmış durumda..
    ve Mysql4.0.18 Çalışıyor..
    sorun
    1. Mysql in data dizini bu fat32 partitionlardan birinde tutmak istiyorum. becermedim.
    daha doğrusu mysqli durdurduktan sonra tekrar çalıştıramıyorum. restart ettikten sonra çalışıyor ama eski dizinine dönüyor. (işin aslında bunun çok fazla uğraşmadım asıl poroblemim 2. olan)
    2. Bu paylaşımlardan herhangi birinden büyük miktarda bilgi almaya kalkıştığım zaman linux çakılıyor.
    aynı şey büyük miktarda bilgi yazmaya kalkıştığım zamanda oluyor. işin kötü tarafı yazmaya çalıştığım klasörlerin için binlerce sayıda ve toplam boyutları 6-7 TBytelara kadar çıkan dosyalarla doluyor. (gibi gözüküyor)(söylediğim rakam canımın sıkılıpta bıraktığım nokta sonuna kadar bekleyemedim). hal böyle olunca dosyaları da silemiyorum. iç içe binlerce klasör ve onların icinde binlerce dosya. dışarıdan windows bir clientla klasör içlerini görmek bile mümkün olmuyor. (Windows kilitleniyor) linux üzerinde silmeye çalıştığım zamanda readonly hatası veriyor. chattr ile hiç bir değişiklik yapamadım. yani iki adet klasörüm bu durumda ve boyutları toplam 20 TByte ı geçiyor. (120GB diskte).
    neyse asıl problemim ikinci olan. hayır diski formatlayıp kurmak problem değilde (Biraz uzun sürsede) aynı şeyi sürekli tekrarlıyor.
    sonuçta bu problemle ilgili olarak beni bilgilendirebilecek arkadaş varsa bi zahmet bilgilendiriversin.

    herkese iyi çalışmalar.

    Sedat Onur Orakoğlu
    Eşkom Bilgisayar A.Ş.
    Yazılım Departmanı