[linux-ileri] Re: Elektrik Kesintileri

---------

From: ALPER KANAT (alper.kanat@isbank.net.tr)
Date: Mon 29 Mar 2004 - 17:51:03 EST

    Oncelikle mesajiniz icin tesekkur ederm..

    > Tek bir kaynaktan faydalanmak bazi durumlarda yeterli olamayabiliyor.
    >Assagida vaktiniz olmadigini ve boyle sorunlarla ugrasmak istemediginizi
    >soylemis olsaniz da, aslinda kendi kendinize urettiginiz cozumler sizin daha
    >cok vakit kaybetmenize ve yorulmaniza neden olmus gibi gorunuyor :)

    unix://7100 satirini silmek fazla zamanimi almadi ama cogu zaman cozum
    bulmaktan ote dogru kaynagi bulmak sikinti olabiliyor. Burada bugune
    kadar pekcok soru sordum ve sagolsunlar Murat Bey de yeri geldiginde
    bana cok yardimci oldu. Kendisinin cevaplarini asla inkar edemem. Buna
    ragmen ornegin Suse'de donanimimin sorun cikarip suruculerini kurmama
    ragmen calismamasina hicbir cevap alamadim buradan ve diger
    kaynaklarimdan.. Tabii bu her soruma boyle oldugu anlamina gelmiyor.
    Buradan aldigim yardim olmasaydi su anda bu noktada dahi olamazdim.

    > Linux problemlerine cozum uretmek icin bir cok metod var insanlarin zaman
    >icerisinde kendileri icin gelistirdikleri, google'dan baslayip
    >irc.freenode.org'a kadar suren bir arama calismasi ile cozum bulunamayacak
    >sorunlara dahi, Murat Koc gibi guru liste uyeleri yardimi ile cozum bulmak
    >mumkun oluyor aslinda. Bence butun bunlar ile tek basiniza ugrasarak
    >kendinizi uzmeniz yerine irc.freenode.org/#XFree86'ya girip sorsaydiniz en
    >azindan ne yapmamaniz gerektigini ogrenebilirdiniz diye dusunuyorum. Yeniden
    >kurmanin tek cozum oldugu bir sorun ile karsilasmaniz cok dusuk bir
> [...]
    Bu arada irc kanallarina cok kez gittim. Linux ya da acik kaynakla
    ilgili bircok kanal var orada.. Ama bu kanallarin bazilarinda zaman
    farkindan dolayi (tahminimce) cevap alamadim cunku millet kanalda
    oylesine duruyor gibiydi. Bazisinda da tam tersine cevap aldim. Sorun
    acilse bu yonteme basvuruyorum genelde..

    > Yillar boyu sorunsuz kullanabilecegim bir Linux dagitimi istiyorum
    >demissiniz, bu listelerde bir cok dagitimi yillar boyu sorunsuz kullanmis
    >olan bir cok kisi var, herkesin tavsiyesi farkli olacaktir muhakkak, bana
    >sorarsaniz eger surekli Internet erisiminiz varsa (mesela 256K bir ADSL)
    >Gentoo[1] kullanmanizi tavsiye ederim. Fakat ani guc kesintilerinden
    >etkilenmeyen bir dosya sistemi benim bildigim yok, ve bence teorik olarak
    >dusununce bir sure daha olmayacak gibi gorunuyor (bu konuda kesin soyleyecek
    >bir seyleri olanlar vardir :))

    Fedora'da diger denedigim Mandrake vb dagitimlara gore daha rahatim.
    (Red hat ile basladigimdan komutlarina falan da alistim) Suse'ye
    donanimsal nedenlerle, Mandrake'ye de isinamadigim icin girmedim. Debian
    falan denemedim ama denemeyi dusunuyorum; ve tabii Slackware de..
    Gentoo'yu bilgisayara gore derlendiginden cok merak ediyorum aslina
    bakarsaniz.. Ama komutlarina alismak biraz zaman alacaktir. Cevabiniz
    icin tesekkur ederim. Eger bundan onceki yazdiklarimdan dolayi haddimi
    astiysam da tum gruptan ve Murat beyden de ozur dilerim.

    Alper KANAT