[linux-ileri] Re: Elektrik Kesintileri

---------

From: A. Murat Eren (meren@comu.edu.tr)
Date: Mon 29 Mar 2004 - 15:48:53 EST

     Merhabalar,

    > X bana sorunu daha rahat izleyebilmem icin bakabilecegim log dosyasini
    > zaten soylemisti ve ben de oradan bakarak unix://7100 'u silme cozumunu
    > buldum. Cunku baska birsey soylemiyordu. Ayrica sorunun yazildigi log
    > dosyasini linuxquestions.org 'a da yazdim. Tek cevap geldi su ana kadar
    > o da tam cozum olamadi.

     Tek bir kaynaktan faydalanmak bazi durumlarda yeterli olamayabiliyor.
    Assagida vaktiniz olmadigini ve boyle sorunlarla ugrasmak istemediginizi
    soylemis olsaniz da, aslinda kendi kendinize urettiginiz cozumler sizin daha
    cok vakit kaybetmenize ve yorulmaniza neden olmus gibi gorunuyor :)

     Linux problemlerine cozum uretmek icin bir cok metod var insanlarin zaman
    icerisinde kendileri icin gelistirdikleri, google'dan baslayip
    irc.freenode.org'a kadar suren bir arama calismasi ile cozum bulunamayacak
    sorunlara dahi, Murat Koc gibi guru liste uyeleri yardimi ile cozum bulmak
    mumkun oluyor aslinda. Bence butun bunlar ile tek basiniza ugrasarak
    kendinizi uzmeniz yerine irc.freenode.org/#XFree86'ya girip sorsaydiniz en
    azindan ne yapmamaniz gerektigini ogrenebilirdiniz diye dusunuyorum. Yeniden
    kurmanin tek cozum oldugu bir sorun ile karsilasmaniz cok dusuk bir
    olasilik..

    > Sizin kadar olmasa da ben gectigimiz yazdan beri Linux ogrenmeye
    > calisiyorum ve sorunlarimi da bugune kadar elimdeki 2 adet kitaptan,
    > Google vb net sitelerinden aratarak halletmeye calistim. Yanlis yaptigim
    > yerleri soylemeniz elbette ki dogal; tesekkur ederim ama cozume nasil
    > ulasabilecegimi biraz isin teknigine girerek anlatmanizi beklerdim.

     Gecmis yillara ait arsivlere soyle bir goz atacak olursaniz Murat Koc'un
    teknik detaylara da girerek kisilere ne kadar cok kez yardim ettigine
    rastlayabilirsiniz (belki zaten biliyorsunuzdur). Fakat bence bir gercektir
    ki kimi durumlarda samimi elestirinin ilerdeki muhtemel problemlerin cozumune
    beklenenden daha buyuk bir yardimi olabilir :)

     Yillar boyu sorunsuz kullanabilecegim bir Linux dagitimi istiyorum
    demissiniz, bu listelerde bir cok dagitimi yillar boyu sorunsuz kullanmis
    olan bir cok kisi var, herkesin tavsiyesi farkli olacaktir muhakkak, bana
    sorarsaniz eger surekli Internet erisiminiz varsa (mesela 256K bir ADSL)
    Gentoo[1] kullanmanizi tavsiye ederim. Fakat ani guc kesintilerinden
    etkilenmeyen bir dosya sistemi benim bildigim yok, ve bence teorik olarak
    dusununce bir sure daha olmayacak gibi gorunuyor (bu konuda kesin soyleyecek
    bir seyleri olanlar vardir :))

     Selamlar.

    --
     A. Murat Eren