[linux-ileri] Re: Elektrik Kesintileri

---------

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Mon 29 Mar 2004 - 02:02:06 EST

    > Merhaba Arkadaslar,

    Merhaba,

    > 1) Kernel yuklenirken surekli CTRL-ALT-DEL tuslarina basilarak sonunda=20
    > restart ettirmek Linux'a zarar verir mi ?

    Neden bunu yapıyorsunuz? Ancak filesystem corrupt olmuşsa karşınıza
    Ctrl_D e basın veya root şifresini girerek tamir edin satırı gelmişse
    bunu yaparsınız. (Tabii doğru olan root şifresini girerek tamir etmek)

> [...]
    > gosterdi. X arabirimi acilmadi. Hata olarak fixed fontunu bulamadigini,=20
    > FontPath "unix/:7100" gibi bir yere ulasamadigini falan soyluyordu=20
    > ki hataya bir cozum de getiremedim. XF86Config dosyasinda FontPath =20
    > "unix/:7100" yazan satiri # yapinca X acilmaya basladi ve fontlarda=20
    > herhangi bir sikinti yasamadim. Ama bu kez de kendi kullanici adim=20
    > altina login olamiyordum. Kullanici altimda X'le alakali olabilecek tum=20
    > dosyalari sildim ama cozum olmadi. Mecburen kullanici adim altindaki=20
    > belli basli klasorleri yedekleyerek kullanici adimi silip tekrar=20

    Yanlış çözüm. Önce loglara baksa idiniz sorunun ne olduğunu anlardınız.
    Ona göre çözüm üretebilirdiniz.

    > Bilgisayarda cok titiz oldugumdan ve fazla mukemmeliyetci oldugumdan=20
    > hasarli bir Linux'um var dusuncesiyle en bastan tum sistemi yuklemek=20
    > durumunda kaldim. Dagitimim Fedora.. Bilgisayar=FD acma tusuna bastigimda=
    > =20

    Madem mükemmeliyetçisiniz neden o zaman Linux' unuzun gerçekten hasarlı
    olup olmadığını kontrol etmediniz sadece öyle olduğunu düşündüğünüz için
    format atıp baştan kurdunuz?

    Neden onarmak için uğraşmadınız?

    > Windows normalde kapaniyor ama ayni isi Linux'da yapmaya korkuyorum=20
    > cunku eskiden elektrigi direk kesip kapaniyordu. Simdi yaparsam yine bir=20
    > yerde hasar cikacak diye yapamiyorum.

    Yanlış yapıyorsunuz.

    > Linux'un bu sekilde etkilenmemesi icin ne yapabilirim ? Artik saglam,=20

    kernel hacking yapabilirsiniz. Etkilendiğini düşündüğünüz subsystemler
    için algoritmalar ve teknikler geliştirip bunlara kernel koduna
    ekleyebilirsiniz.

    Tabii bir yöntem de zırt pırt format atmanız olabilir.

    > sorun ciktiginda restart bile atmayacagim, yillarca giden bir Linux=20
    > dagitimina sahip olmak istiyorum. Zirt pirt bir nedenle en bastan=20
    > yuklemek istemiyorum. Cevaplarinizi bekliyorum, simdiden tesekkur ederim.=

    Valla biz kullanıyoruz böyle sistemler. Sorun çıktığı zaman restart nile
    atmadığımız birçok kişi de kullanıyor. Sorunun Linux' un sorunu olduğunu
    sanmıyorum.

    Sorun sizde gibi gözüküyor.

    Bakın öncelikli olarak yanlış dağıtım kullanıyorsunuz. Madem bu kadar
    mükemmeliyetçisiniz ya DEBIAN ya da SuSE kullanın ya da RedHat Advanced
    Server Workstation Edition kullanın. Hatta en güzeli Lindows veya
    Xandros kullanın. Windows kullanır gibi kullanırsınız. Hiç sorununuz
    olmaz.

    Ama ben gerçekten Linux kullanacağım diyorsanız ya oturun döküman
    okumaya başlayın ya sorunlarınız araştırmayı öğrenin ya da eğitim
    alın...

    --
    |          |  Murat Koc
    |          |  Manager & IT Consultant
    |    FRONT |
    |==========|  FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.S.
    |_____SITE_|  http://www.frontsite.com.tr/
    -- File: signature.asc
    -- Desc: This is a digitally signed message part