[linux-ileri] Elektrik Kesintileri

---------

From: ALPER KANAT (alper.kanat@isbank.net.tr)
Date: Sun 28 Mar 2004 - 14:59:34 EST

    Merhaba Arkadaslar,
    Gecenlerde teknik servis bize sormadan elektrigimizi aniden kesince=20
    (nasil becerdilerse UPS'in de elektrigini kesmisler - biz merkezi bir=20
    UPS'den elektrik aliyoruz makinelere) bilgisayarlar kapaniverdi. Bir de=20
    acilis surecinde kernel yuklenirken birkac kez CTRL-ALT-DEL'e basarak=20
    bilgisayarin tekrar baslamasini saglamistim. Sorularima gelince..

    1) Kernel yuklenirken surekli CTRL-ALT-DEL tuslarina basilarak sonunda=20
    restart ettirmek Linux'a zarar verir mi ?

    2) Bu elektrik kesintisi yuzunden sistemde cesitli bozukluklar bas=20
    gosterdi. X arabirimi acilmadi. Hata olarak fixed fontunu bulamadigini,=20
    FontPath "unix/:7100" gibi bir yere ulasamadigini falan soyluyordu=20
    ki hataya bir cozum de getiremedim. XF86Config dosyasinda FontPath =20
    "unix/:7100" yazan satiri # yapinca X acilmaya basladi ve fontlarda=20
    herhangi bir sikinti yasamadim. Ama bu kez de kendi kullanici adim=20
    altina login olamiyordum. Kullanici altimda X'le alakali olabilecek tum=20
    dosyalari sildim ama cozum olmadi. Mecburen kullanici adim altindaki=20
    belli basli klasorleri yedekleyerek kullanici adimi silip tekrar=20
    olusturdum ama yine bir duzelme olmadi.

    Bilgisayarda cok titiz oldugumdan ve fazla mukemmeliyetci oldugumdan=20
    hasarli bir Linux'um var dusuncesiyle en bastan tum sistemi yuklemek=20
    durumunda kaldim. Dagitimim Fedora.. Bilgisayar=FD acma tusuna bastigimda=
    =20
    Windows normalde kapaniyor ama ayni isi Linux'da yapmaya korkuyorum=20
    cunku eskiden elektrigi direk kesip kapaniyordu. Simdi yaparsam yine bir=20
    yerde hasar cikacak diye yapamiyorum.

    Linux'un bu sekilde etkilenmemesi icin ne yapabilirim ? Artik saglam,=20
    sorun ciktiginda restart bile atmayacagim, yillarca giden bir Linux=20
    dagitimina sahip olmak istiyorum. Zirt pirt bir nedenle en bastan=20
    yuklemek istemiyorum. Cevaplarinizi bekliyorum, simdiden tesekkur ederim.=
    ..

    Alper KANAT