[linux-ileri] contineo (java) ve tr karakterler

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Fri 04 Jun 2004 - 19:23:54 EEST

 Merhaba,

 Contineo isimli (http://contineo.sf.net) java tabanli bir belge yonetim
sistemini calistirmaya calisiyorum. Her sey calisiyor gibi gorunuyor ama
turkceye ozel karakterler sorun cikariyor.

 Kurulum paketi icinde gelen contineo.war dosyasini tomcat-4 e deploy
ediyorum (tomcat-5 pek orali olmuyor). Mysql de bir tablo ve kullanici
olusturuyorum ve contineo nun setup sistemini calistirip gerekli
ayarlari yapiyorum, kullanicimi aciyorum vs. her sey tamam gibi
gorunuyor.

 Gerek dosya islemleri, gerek menu olusturma (sanirim sadece mysql e
bilgi yaziyor) sirasinda tr karakterler yerini "#310;" gibi yazilara
birakiyor.

 Contineo paketindeki jsp dosyalarinin taglarini degistirip

<%@page contentType="text\/html"

 olan kisimlari

<%@page contentType="text\/html; charset=ISO-8859-9"

 yapinca biraz daha sekli degisiyor ve "?" ne donusuyor.

 CATALINA_OPTS="-Dfile.encoding=ISO-8859-9" vermem de birseyi
degistirmedi. Gordugum kadariyla mysql e yazilan veri de "?" olarak
yaziliyor. Normal karakterlerde sorun yok, sadece tr ye ozel
karakterlerde sorun var.

 ISO yerine UTF-8 vermeyi de denedim ama tarayici UTF-8 gosterdigini
soylese bile karakterleri dogru gostermiyor (tabi bu sefer ? yerine
tanidik garip karakterler gorunuyor).

 Biryerlerde tomcat in (ya da jdbc ?) bu isi dogru yapmasi icin bir ayar
olsa gerek, ve fakat nerededir, nedir ?

--
 Onur Kucuk                                        Knowledge speaks,
 <onur.--.-.kablonet.com.tr>                       but wisdom listens