[linux-ileri] Re: Server Yönetimi

---------

From: Namık SARI (grup@gnoft.com)
Date: Mon 14 Jun 2004 - 11:58:23 EEST

Şu an çoğu hosting firması shell account'u vermiyor. Sakıncalı bir durum
vermemeye çalış :) telnet, ssh bunları sadece kendine aç. SSH kullanıyorsan.
sshd_config dosyasına;

DenyUsers all
AllowUsers kullanıcıadi

Yazman sanırım yeterli olur.

FTP konusunda proftp'yi sql modülü ile derlersen. Kullanıcı bilgilerini
MySQL yada PostgreSQL 'de tutabilirsin. wsftp 'de de bu mutlak vardır ancak
ben bilmiyorum.

MySQL konusuna gelince en iyi yönetim çözümü phpMyAdmin olacaktır.
phpMyAdmin 'in config.inc.php dosyasındaki auth_type parametresini cookie
yaparsan kullanıcıların MySQL database'lerine username ve password'lerini
girerek ulaşabilir.

Birde firewall durumu var. Iptables ile güzel bir rule yaz yada bul. sadece
gerekli portlara ulaşıma izin ver.

Mail konusuna hiç girmeyeyim. :)