[linux-ileri] Re: Server Yönetimi

---------

From: Ozmen Emre DEMIRKOL (ozmend@sakarya.edu.tr)
Date: Mon 14 Jun 2004 - 11:08:33 EEST

Oncelikle. makinelere telnet ve ssh baglantilari kapasaniz iyi olur.
Yoneticiden (su anda siz oluyorsunuz) baskasinin bu baglantilari
yapmasini yasaklayin. Butun islemleri dosya atip silmek veya mysql
veritabani ile ugrasmak olacagindan, ftp ve mysql uzerinde durun. Mysql
icin phpmyadmin isinizi gorur. ftp konusunda da. RH9 uzerindeki vsftp ye
1-2 ayar ekleyince diger klasorlere cikmasini engellersiniz.

SAKARYA UNIVERSITESI
Bilgi Islem Dairesi Baskanligi
Uzm. Ozmen Emre DEMIRKOL
ozmend@sakarya.edu.tr