[linux-ileri] Re: linux-ileri listesinin durumu

---------

From: Serdar Koylu (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Wed 21 Jan 2004 - 07:37:04 EST

    Selamlar..

    On 21 Jan 2004 12:42 EET you wrote:

    > Eğer o yazdıklarını arşivlerden bulabilirsen ve bana atabilirsen, ben
    > üzerinde oynayıp bir kural kümesi çıkartmaya gönüllü olurum; vatandaş
    > Devrim Gündüz olarak.

    Bizim ulke olarak burokrasiden neden kurtulamadigimizi gosteriyor senin bu yaklasimin Devrim hoca :))

    IBE, Insan Bilgisayar etkilesimi diye bir sey var. Tezler filan yaziliyor bu konuda. Simdi, adamin basina bir hal gelmis. Bir sorunla karsilasmis veya bir istegi var. Burada oncelikle sistem icinde dogru menuyu bulabilmesi gibi bir dayatma olmamali. Yoruma acik ve herkesin farkli dogrularinin olabilecegi bir gruplama olmamali. Kurulamayan bir sistem icin en dogru liste hangisidir ? Sen bunu kurulum problemleri listesi olarak gorebilirsin. Ama router/firewall kurmak isteyen biri icin bu ilk bakista network listesinin kapsaminda gibi gorunebilir. Bu bile bu kadar bulanik bir haldeyken nasil bir seyin newbie'sini, ilerisini gerisini cikaracaksiniz ? Tonla mesaj geliyor ileri listesine ama en azindan son 600 mesaj icinde benim gozumde ileri olan bir tek post yok. Senin gozunde kac tane var ?

    Bu adamlari (ozur dilerim kabalik icin) disipline edip hizaya getirmek degil bizim isimiz. Bilmem kac sayfa neyin ileri neyin geri oldugunu anlatip adamin kafasini sisirmek manasiz. Dilersen birde ikametgah ilmuhaberi, nufus sureti ve noterden tasdikli imza sirkuleri isteyelim bunlardan.

    Diyebilirsin ki e bu bir nevi hizmet. Her hizmetin de bir maliyeti olur. Tamam ama bu boyle adamin daha ilk adim attiginda onune konulacak dag gibi bir bu kapidan gecmek isteyenlerin atacagi taklalar listesi ile saglanmaz. Farzet yeni baslamadik. Sen veya benim bir mevzumuz oldu. Simdi kasarlanmis olanlar genel olarak zaten bir sey sormuyor cogunlukla, dogru mu ? Biz genelde hep cevap yazariz. Ama, soru soranlar ? Ben yenice linux kurdum ve virtual host eklemek istiyorum Apache'ye. Zaten mandrake calisan bir sistem olarak bunu kurdu bile. Hazir. Simdi ne yapacagim ? Sence bu sorunun cevabi baslangic listesinde mi aranmali, ileri listesinde mi, network listesinde mi yoksa acilacak yeni liste olan Apache veya ne bileyim Web Mail DNS support listesinde mi ?

    Tekrar soyluyorum ileri ve geri relativ kavramlardir. Bunlar icin asla kuralseti koyamazsiniz. uzak sizce neresi ? Dis kapimi ? Anadolu yakasi mi ? Gebze'mi ? Ankara mi ? Sivas'mi ? Cin mi ? Mars'mi ? Andromeda'mi ? Neresi ? Bilmem anlatabiliyormuyum. Ayni adam icin o anki durumuna gore ileri veya baslangic degisebilir. Yeni baslayan birinin Crazy BIOS mevzusuna toslamasi mumkundur. Ama cozumu kernele elle patch yapmaktan gecer.. Buda benim icin baslangic konusudur vesselam. Ya sizler icin ?

    PGSQL 'u kurmak benim icin ileri seviye bir konudur, cunku hic yapmadim. Sagolsun dagitimlar kurup calisir hale getiriyor benim icin.. Ya senin icin ? Ha, ama tablo degisimlerini apache'ye notify edecekbir mekanizma eklemek senin icin baslangic seviyesimidir ? Bilmem ama benim icin oyledir. Buyur, iki ileri seviye kullanici arasinda bile tarif edemezsin bu kavramlari. Ama bak ikincisi programlama listesine, birincisi veritabanlari listesine uyar diyebilmen son derece kolay ve ilk okuyanin anlayacagi vede kabul edip refuze olmadan, cross posting'e kacmadan vs. yollayabilecegi bir durumdur.

    Uyulmayacak kurallari yazmak beyhudedir. Dahasi ayni kuralin herkes icin farkli olmasi da beyhudedir. Diyeceksiniz ki, HOWTO'larda vs. yazmayan sorunlar ileridir. HOWTO okumayi bilen birinin Google'a sormayi bilemeyecegini dusunmek komik geliyor. Kaldi ki GOOGLE'a sordugunuzda cevap alamayacaginiz pek bir konu gormedim su ana kadar bu listelerde. Dersenki, ben bu kurallari yazarim. OK. Vakit senin, nasil harcayacagina sen karar ver. Ama unutmaki onu okuyup anlayip ona uyacak olanlarin vakitlerini nasil harcayacaklarina sen karar veremezsin; sonucta kimse o pehlivan tefrikasi gibi olacak seyi okumaz, okusada anlamaz gider yazar gene boyle aklina geldigi gibi. Ama basitce, 15 liste icin 15 satirda network, programlama vs. kisa kisa not dusersin. en ozel (dar kapsamda) olani en basa koyarsin. En genel olani da en sona. Dersinki, bu listede en ustten baslayarak sizin sorununuza en iyi uydugunu dusundugunuz listeyi kullanin. Hic kimse kacmaz. kacan, cross-post eden vs. de arada o
     lur elbet, ama nazikce invite edersin ve olur biter. Ama ben hic kimseye bu baslangic veya ileri listesinin konusu degil diyemem.

    Sevgili Murat KOC sanirim neden o post eden arkadaslara kizma dedigimi anliyordur simdi. Ne yapsin adam. Ben acemiyim diyor once. Baslangica yaziyor. Cevap geliyor, gelmiyor yada tatmin olmuyor. Diyorki ozaman bu ileri duzey konu.. Hurra oraya.. Yada bakiyor bu cok bir mevzu, ileri olmasi lazim diye dogrudan saliyor mesaji ileri listesine.. Cunku ilerinin ve gerinin bir tarifi yokki. Burada hatali olanlar (gunah sahibi olanlar demiyorum) o mesajlari atanlar degil bence, bu garip siniflandirmayi yapanlar.

    Saygi ve sevgiler..