[linux-ileri] Re: linux-ileri listesinin durumu

---------

From: Volkan Evrin (linux@karel.com.tr)
Date: Wed 21 Jan 2004 - 06:52:15 EST

    3-4 yildir linux'u bir sekilde kullanmaya calisiyorum, epeyce sey okudum,
    listeleri takip ettim. Hala kendimi baslangic seviyesinde gormeme ragmen,
    calisitigim firmada linux'un her sekilde kullanilmasi icin kulis yapmakta ve
    ornek calismalari zorlamaktayim. Ve hala neyin ileri neyin baslangic
    oldugunu cozebilmis degilim. Bir apache web sunucusu kurarken 10-12 tane
    kurulumun pespese ve birbirine uygun surumlerle yapilmasi aslinda bir
    baslangic sorusu (cunku ortalikta bu konu ile ilgili her biri ayri telden
    calsa da yuzlerce dokuman var), ama bir hata aldiginizda bunu ileri
    seviyedeki kullanicilarin yorumlamasi daha dogru oluyor. Daha cabuk sonuca
    ulasiyorsunuz. Ayni sekilde calismayan bir mouse'i sokup takarak sisteme
    yeniden tanitabileceginiz gibi (benim kullandigim yontem), surucu ve
    ayarlari ile oynayarak tekrar aktif hale de getirebilirsiniz (isi bilenlerin
    yaptigi gibi). Burada Murat Koc'un ve Serdar Koylu'nun dedikleri cok dogru
    aslinda. Linux cok boyutlu bir yapi, hangi boyutu sizin icin kolaysa,
    digerleri icin zor olabiliyor. Bu nedenle de listelerin ayri olmasi
    baslangic seviyesindeki bizler icin cok zorlayici-rahatsiz edici olmasa da
    cevap veren konumunda olanlar icin gereksiz yuk de getiriyor sanirim.

    Genel yapi olarak network-programlama-guvenlik disindaki konularda
    (cizgilerini tam olarak koyamadiginiz basliklarda), listelerin bolunmesi
    herhangi bir yarar saglamadi kanisindayim. Dernek listesinde, bu konu tekrar
    canlandirilabilir belki de...

    Volkan Evrin
    LKD - 13
    KAREL A.S.