[linux-ileri] Re: ileri nedir? ne değildir?

---------

From: Yüksel ÖZCAN (yukselozcan@celiknet.com)
Date: Wed 21 Jan 2004 - 04:44:02 EST

    > Selamlar..
    Selamlar

    > Peki, sence senin basina gelenlerin herkesin basina gelip
    gelmedigini/gelmeyecegini nerden bileceksin ? Nevi sahsina >munhasir hangi
    sorun ileri seviyedir ? Dahasi bu o zaman ileri/geri olmaz, genel sorunlar,
    ozel sorunlar gibi bir sey olur.
    Bence bu tartismalari yine bu liste uzerinde yuruturken bile listeyi
    gereksiz yere kullanmis oluyoruz. Gecenlerde benim basima da lpr komutu ile
    ilgili bir sorun gelmisti. Turkce karakter iceren txt dosyalarini kendi
    programim icerisinde yazicidan duzgun basamiyordum. Bunu yapmak icin
    programin bir yerinde system("lpr muhasebeci.rapor"); komutunu
    veriyordum. Bu islemi rh9 uzerinde yaptigimdan dolayi rh9'un utf8 problemi
    sorunu yaratiyormus. Ben de gereksiz yere 5 - 6 tane listeye ayni anda
    sorunumu yolladim. Sorunuma maalesef net bir cevap alamadim desem yeridir.
    Benim 5 - 6 listeye bbu sorunu yoneltmemin ve cok net cevap alamamin baslica
    nedenleri; c ile program yazanlar yazdirma islemi ile hic ugrasmamis
    olabiliriler, listeyi takip edenlerin bir yazicisi olmayabilir(bu en buyuk
    ihtimal), bu 2 neden benim sorunumu 5 - 6 listeye sormam gerektigi hissini
    uyandirmistir. Bunu elestirenler oldu, bu elestirileri saygiyla karsilarim
    cunku elestirmekte haklilar, fakat bazen sorunu cevaplayabilecek kisi buraya
    atarsam okuyabilir dusuncesiyle alakasiz yerlere mail atilabiliyor. Yada pek
    cok alani ilgilendirebilecegi dusunulebilir. Yazici ornegini ele alin,
    network yazicilari var(linux-network), sorun aslen yazilan programlama
    ilgili fakat esas nedeni sistemin turkce destegi(linux-programlama,
    linux-masaustu), yaziciya sahip olabilecek kullanicilara ulasmak
    gerek(linux-ileri, linux-baslangic). Ben kendim istemeden olusturdugum mail
    trafigine uzulerek yol acarken dusundugum, kafamdan gecenler bunlardi. Ve
    sonuc olarak bunun icin uzgunum, bir kere daha uzgunum cunku turkce
    karakterleri yazdirabilmeme ragmen bu defa turkce karakterler iceren
    satirlarda sola dogru kaymalar olabiliyor(kagit ustunde) yani turkce
    karakter sorunu yazicidan duzgun basilmasina karsilik her turkce karakteri 2
    karakter olarak goruyor ve sola kaymalar oluyor. Uzunca bir sure program
    maalesef yazicidan boyle cikti verecek. Sorunumu nereye soracagimi
    bilmiyorum. Soruna cevap ararken "kardesim bu soru bu listeye mi sorulur,
    mail trafigi yaratiyorsun, bu cok onemli problemi butun listelere duyurdugun
    icin afferin sana" gibi cevaplar yuzunden canim artik soru sormak bile
    istemiyor, sorunu birak oyle kalsin, nasil olsa kodu acik, sikayeti olan
    kendi duzeltsin mantalitesi ile hareket etmeye yol aciyor. Bu da acikcasi
    cok hosuma gitmeyen bir durum, ama boyle dusunmeye mecbur kaliyoru gibi bir
    durum var. Bu hafta alfa surum duyurusu yapicam ve uzulerek yazdirilan
    raporlarda kaymalar oldugunu belirtmem gerek. Ozgurce soru soramama yuzunden
    mevcut sorunlari da bu durumda goz ardi etmek durumunda kaliyorum, eminim ki
    baskalari da ayni durumdadir. Herseyde bir hayir vardir diyorum, kimbilir
    belki bunda da bir hayir vardir. Bu tartismalarin da yeri bu listeler
    olmamali, tartismayi devam ettirenler bu listeyi kullandigi icin bende
    buraya yolluyorum.

    Yuksel OZCAN
    http://muhasebeci.sf.net