[linux-ileri] Re: Kernel 2.6.0 OK --- Son Sorunlar...

---------

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Fri 02 Jan 2004 - 06:07:29 EST

    > Merhaba,

    Selam,

    Biraz geciktim kusura bakmayin, yilbasi olaylari ;))

    Herkese mutlu yillar bu arada.

    > Sn. Nilgun Belma Buguner'in verdigi oneri uzerine config dosyamdan
    > devfs'i silmemle birlikte Kernel 2.6.0 calisti ve su anda ondan nete
    > giriyorum. (nvidia'nin modifiye edilmis ethernet suruculeri sayesinde)
    > Simdi birkac sorum olacak.

    Nilgun Hanim dogru noktayi belirtmis size. Nvidia nin suruculeri yerine
    forcedeth adli reverese engineering yapilarak yazilmis OpenSource Nvidia
    driver i mevcut. Yalniz default 2.6 kernel icinde degil su an. mm
    (Andrew Morton) serisi icinde yer almakta.

    O driver i kullanarak hem OpenSource bir driver kullanmis olursunuz hem
    de cesitli feedback ler ile gelistirilmesine yardimci olabilirsiniz.

    > 1) Gnome-terminal'i actigimda sadece imlec yanip sonuyor ve komut
    > yazamiyorum. Komut satiri acilmiyor ???

    Sadece gnome-terminal de mi? diger terminallerde boyle bir problem
    yasiyor musunuz?

    > 2) Anakartim nForce cipine sahip. Normalde ses kartim sorunsuz
    > calisiyordu ama su anda ses kartimdan ses alamiyorum. Ses ayarlarimin
    > tamaminin kisildigini, acmama ragmen ses alamadigimi soylemeliyim.

    Iki sound sisteminden birini kullanabilirsiniz. Ya Alsa kullanirsiniz ya
    da OSS.

    Sizin yaptiginiz hata ALSA modullerini kernel icine direk gommek boylece
    kartiniz icin gerekli olabilecek olan modul parametrelerini
    giremiyorsunuz. AlSA driverlarini moduler olarak secin ve daha sonra
    alsaconf kullanarak ses kartiniz icin modulleri duzenleyin.

    > 3) Farem USB oldugu halde PS2 olarak tanindi ve daha hizli olarak
    > hareket ediyordu, ayarlardan kismak zorunda kaldim. Ayrica klavye ve
    > farem calismasina ragmen acilis sirasinda moduller arasinda keybdev,
    > mousedev (sanirim bunlardi) bulunamiyor tarzinda hatalar aliyorum. Bu
    > arada Sistem Gunluklerine girdigimde acilistaki hata mesajlarini
    > goremiyorum ??

    Dogaldir oyle tanimasi. Cunku Input layer kullaniyorsunuz.
    keybdev diye bir modul yok artik. mousedev de yok ve siz USB HID i
    sectiginiz icin bunlar zaten cikmaz. Dolayisi ile sadece USB HID ve
    Input layer i secmis olmaniz size usb mouse ve keyboard i kullanma
    imkani verir.

    --
    |          |  Murat Koc
    |          |  Manager & IT Consultant
    |    FRONT |
    |==========|  FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.S.
    |_____SITE_|  http://www.frontsite.com.tr/
    -- File: signature.asc
    -- Desc: This is a digitally signed message part