[linux-ileri] Re: Ynt: Re: linux kitabı

---------

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Mon 23 Feb 2004 - 12:17:26 EST

    > Murat Bey,

    Merhaba,

    > Benim sorunum biraz ilginç.

    hangimizin değil ki :)

    > /usr/lib/libbilmemne.so.1 not found gibi bir hata verince söylenen dosya
    > yerinde varsa ve hatta başka uygulamalar tarafından sorunsuzca
    > kullanılıyorsa deliriyorum bu tarz hata mesajları bana kafayı yedirtiyor

    strace -ff -F _program_adı

    ldconfig -p | grep _library_adı_

    > anlayacağınız kernel derliyorsunuz server yapılandırıyorsunuz script
    > yazıyorsunuz bilgisayardaki çoğu dosyanın ne işe yaradığını biliyorsunuz
    > böyle basit bir hatayı çözemiyor olmak ister istemez insanın sinirini
    > bozuyor anlayacağınız:)))
    > Yada her şey kitaplarda, manuallerde, dökümanlarda yazıldığı gibi
    > yapılmışsa ama orada yapıldığı gibi gitmiyorsa biraz sinirleniyorum
    > Bir IT danışmanı olarak bana öneriniz nedir Murat Bey. Ne yapmam lazım
    > sizce...

    valla yapacak birşey yok :) Önce sakin olacaksınız.

    Burada sihirli bir kelime devreye giriyor "DENEYIM"

    ve ne yazık ki bu 3-5 kitap okuma ile veya 3-5 sistem kurma ile olmuyor
    (size kişisel yazmıyorum yanlış anlamayın). Oldukça fazla miktarda
    çeşitli şeylerle uğraşmış olmanızı gerektiriyor.

    Dolayısı ile biraz sabır gerektiriyor. Zaman geçtikçe siz de deneyim
    kazanmış olduğunuzu anlayacaksınız. Ama bir şeyleri temel yapayım
    diyeceksiniz.

    TCP/IP Volume I, II, III
    ve Richard Stevens kitapları tavsiyedir.

    Kolay gelsin ...

    --
    |          |  Murat Koc
    |          |  Manager & IT Consultant
    |    FRONT |
    |==========|  FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.S.
    |_____SITE_|  http://www.frontsite.com.tr/
    -- File: signature.asc
    -- Desc: This is a digitally signed message part