[linux-ileri] Ynt: Re: linux kitabı

---------

From: emrekadioglu (emrekadioglu@mynet.com)
Date: Mon 23 Feb 2004 - 10:09:47 EST

    >Burada ben size sorulacak soru ise: "Eğer Understanding Linux Kernel
    >kitabını okumuş ve anlamış iseniz sizin ufaktan kernel programlamaya
    >girmiş olmanız gerekir. Bu durumda daha ne kadar ileri seviye olmak
    >istiyorsunuz?"

    Murat Bey,

    Benim sorunum biraz ilginç.
     aslında linuxla hobi amaçlı ilgileniyorum ve bahsettiğiniz gibi ufaktan
    kernel programlamaya da girdim...Ama Çok ufak fazla zaman ayıramıyorum bu
    aralar..
    Fakat Bunlara rağmen bazı saçma hata mesajları aldığım zaman sorunu
    çözemiyorum
    Hata mesajları anlamlı olduğu sürece hiç sorun olmuyor fakat bir program
    yüklerken
    /usr/lib/libbilmemne.so.1 not found gibi bir hata verince söylenen dosya
    yerinde varsa ve hatta başka uygulamalar tarafından sorunsuzca
    kullanılıyorsa deliriyorum bu tarz hata mesajları bana kafayı yedirtiyor
    anlayacağınız kernel derliyorsunuz server yapılandırıyorsunuz script
    yazıyorsunuz bilgisayardaki çoğu dosyanın ne işe yaradığını biliyorsunuz
    böyle basit bir hatayı çözemiyor olmak ister istemez insanın sinirini
    bozuyor anlayacağınız:)))
    Yada her şey kitaplarda, manuallerde, dökümanlarda yazıldığı gibi
    yapılmışsa ama orada yapıldığı gibi gitmiyorsa biraz sinirleniyorum

    Anlayacağınız sorunum çok ufak uygulamalarda ama olmadığı zaman sinirim
    bozuluyor.
    Nedenini bilemediğim için daha da kıl oluyorum.
    Umarım açıklayıcı olmuşumdur..

    Bir IT danışmanı olarak bana öneriniz nedir Murat Bey. Ne yapmam lazım
    sizce...

    Selam,

    > 1 yıla yakındır linux kullanıyorum ve kendime orta-ileri seviye bir linux
    > kullanıcısıyım diyebilirim.Farkettim ki kendimi bu konuda geliştirmem
    > lazım
    > şu ana kadar linuxla ilgili okuduğum kitaplar

    Bakalım okuduklarınıza.

    > Complete Idiot's guide to linux --> Başlangıç
    > Linux Newbie Administrator Guide --> Orta düzey
    > O'reilly Understanding the linux kernel --> İleri Düzey
    > Görkem Çetinin Linux İşletim Sistemi, Linux Ağ yönetimi --> :))
    > ve Belgeler.org'un büyük bir kısmı
    >

    > Daha ileri seviye bir linux kullanıcısı olabilmem için bana hangi
    > kitapları okumamı
    > önerirsiniz (ingilizce ve türkçe olarak)

    Eğer gerçekten Understanding Linux kernel okumuş ve anlamış iseniz,
    buraya bu soruyu sormamış olmanız gerekirdi. Hakkını vererek o kitabı
    okuduğunuza ve oradakileri anladığınıza, kodları incelediğinize emin
    misiniz?

    Yoksa sadece okudunuz mu? Biliyorsunuz okumaktan okumaya fark var.

    --
     __________
    |          |  Murat Koc
    |          |  Manager & IT Consultant
    |    FRONT |
    |==========|  FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.S.
    |_____SITE_|  <a href="http://www.frontsite.com.tr/"
    target="_blank">http://www.frontsite.com.tr/>
    -- File: signature.asc
    -- Desc: This is a digitally signed message part
    </pre>