[linux-ileri] Re: gcc optimizasyon parametreleri

---------

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Wed 18 Feb 2004 - 11:38:05 EST

    Selam,
    > Evet gerekli noktaya kuvvetli bir sekilde parmak basildi sanirim.. Enverin =
    > dedigi gibi gentoo nun performans soylentilerinin birazcikda gentooya insan=
    > lari gecmenin suslenmis yontemi denebilir fakat bunun boyle olmadigini da s=
    > oylemek yanlis olur zira herkes dunyayi kendi penceresinden goru sozu uyari=
    > nca Enverin bahsetmis oldugu gcc kodlarinin karsisina gecip cay kahve icme =
    > melesesi fazla bir dayanak noktasi olan fikre benzemiyor ( anahtar sozcukle=
    > r : low priority to portage , high priority to !portage).

    benziyor. gentoo nun low priority ve high priority dediği şey renice
    yapmaktan başka birşey değildir. Bu ise 2.6 kernellarda komple değişen
    scheduling için çok fazla bir anlam ifade etmeyebilir.

    > Insanlar hatalarla ogreniyor ve bu hatalar yeni ve hatasiz olusumlarin basl=
    > angicini olusturuyor.. Bu bakimdan gentoo kullanicilari kullandiklari sist=
    > em ve forums.gentoo.org sayesinde linux d=FCnyasina cok b=FCy=FCk faydalard=
    > a bulunuyorlar.. ( Ornek:: Hanno B=F6ck ev komsum ve gentoo kullandigindan =
    > beri ( ikna edildiginden beri daha dogrusu ) birkac hardware icin kernel =
    > patchleri yazdi Dezember 22nd 2003 Gentoo Weekly Newsletter).=20

    Dayanağın olmayan bir örnek vermişssiniz. Nitekim hardware için yapılan
    kernel patchlerinin dağıtımlarla bir alakası yoktur. Eğer varsa ise
    ancak o dağıtım için özel olabilir ve main-tree a girmesi biraz zor
    olur.

    > Ozellikle computer science gibi dallarda calisan ve en azindan adsl baglant=
    > isi bulunan arkadaslarin gentoo yukleyim sistemini tam etkin hale getirmesi=
    > ve daha da sistemini uretken ve kendini de gelismeye acik hale modlamasini=
    > rica ediyorum..

    Aynı isteği debian ile yapmalarını rica ediyorum dersem yanlış bir cümle
    etmiş olurum. Aynı sizin yukardaki cümleniz gibi.

    Mümkün olduğunca çok dağıtımı kullanıp kendileri için en uygun olanı
    seçmeleri daha iyidir. Ondan sonra dağıtım savaşı yapılması istenirse
    ayrı :)

    --
    |          |  Murat Koc
    |          |  Manager & IT Consultant
    |    FRONT |
    |==========|  FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.S.
    |_____SITE_|  http://www.frontsite.com.tr/
    -- File: signature.asc
    -- Desc: This is a digitally signed message part