[linux-ileri] Re: gcc optimizasyon parametreleri

---------

From: Yilmaz Cankaya (yilmaz.cankaya@ulugbey.de)
Date: Mon 09 Feb 2004 - 21:12:46 EST

    Evet gerekli noktaya kuvvetli bir sekilde parmak basildi sanirim.. Enverin =
    dedigi gibi gentoo nun performans soylentilerinin birazcikda gentooya insan=
    lari gecmenin suslenmis yontemi denebilir fakat bunun boyle olmadigini da s=
    oylemek yanlis olur zira herkes dunyayi kendi penceresinden goru sozu uyari=
    nca Enverin bahsetmis oldugu gcc kodlarinin karsisina gecip cay kahve icme =
    melesesi fazla bir dayanak noktasi olan fikre benzemiyor ( anahtar sozcukle=
    r : low priority to portage , high priority to !portage).
    Insanlar hatalarla ogreniyor ve bu hatalar yeni ve hatasiz olusumlarin basl=
    angicini olusturuyor.. Bu bakimdan gentoo kullanicilari kullandiklari sist=
    em ve forums.gentoo.org sayesinde linux d=FCnyasina cok b=FCy=FCk faydalard=
    a bulunuyorlar.. ( Ornek:: Hanno B=F6ck ev komsum ve gentoo kullandigindan =
    beri ( ikna edildiginden beri daha dogrusu ) birkac hardware icin kernel =
     patchleri yazdi Dezember 22nd 2003 Gentoo Weekly Newsletter).=20
    Bana acikcasi gentoo nun bir tek zarari oldu o da birkac yildir=20
    ./configure make make install komutlarini =F6zletmesi ( gerci 2.6 kerneliyl=
    e beraber bu ozlem de kismen sona erdi).

    Ne diyelim mesele optimizasyondan acildi ve linux-sohbete girmeye hak kazan=
    di sanirim. Ben de matematikci olmama ragmen gentoo kullandigimdan beri li=
    nux icin uretici olmaya en azindan forums.gentoo.org araciligiyla bilgileri=
    mi paylasmaya basladim.=20

    Ozellikle computer science gibi dallarda calisan ve en azindan adsl baglant=
    isi bulunan arkadaslarin gentoo yukleyim sistemini tam etkin hale getirmesi=
     ve daha da sistemini uretken ve kendini de gelismeye acik hale modlamasini=
     rica ediyorum..

    Diger taraftan ise herkesin asirisi zarar, dengelemek lazim..=20

    Kolay gelsin

    =20