[linux-ileri] Re: gcc optimizasyon parametreleri

---------

From: Enver ALTIN (enver.altin@frontsite.com.tr)
Date: Mon 09 Feb 2004 - 09:14:28 EST

    On Mon, 2004-02-09 at 16:33, Yilmaz Cankaya wrote:
    > Eger optimizasyonlarin getirilerini kullanmak ve hissetmek istiyorsaniz gen=
    > too yukleyin. Ancak bu sekilde olumlu bir sonuc alabilirsiniz.. -O3 en guve=
    > nli secenek dogrudur fakat -Os ve -02 da optimizasyonlar uretmesiyle berab=
    > er kucuk binaryler olusturuyor.. Overall performans onemli olunca bence cok=
    > iyi secenekler nitekim kernel de bu secenekle derleniyor.. Bu arada birka=
    > c programi optimize ederek sonuc almak mumkun degil zira ben bootstrapten y=
    > ukledigim gentoo sisteminde windoofs ile karsilastirinca cok buyuk bir perf=
> [...]

    Sanırım bu konuda daha önce bir yorum yapmıştım, ama sizi kırmayayım.

    Ekranda akan gcc çıktılarının dünya barışı, açlık, savaş, küresel ısınma
    gibi sorunların çözümü için hiçbir faydası yok. Her yazılım yüklemeyi
    denediğimde yada sistemimi güncellemek istediğimde onları görmek
    istemiyorum, ayrıca kullandığım sistemin yapacak toplam CPU gücünü
    derlemeye harcamaktan daha iyi işleri var.

    Gentoo kullanıcılarının, dünya üzerindeki toplam sayıları düşünülürse,
    seti@home veya Human Genome gibi projeler tarafından geliştirilen
    yazılımları sistemlerinde çalıştırarak CPU gücünü daha faydalı işlere
    harcayabileceklerini düşünüyorum, tabii illa CPU kullanımını 100% tutmak
    istiyorlarsa.

    CPU-bağıl optimizasyon parametrelerinin gerçek performansa bir faydası
    yok. -O2^64 bile yapsanız ortalama diskler saniyede ~30M veri aktarır.
    Kendimizi kandırmayalım.

    Slackware'dan Debian/sid'e geçtiğimde yazmıştım sohbet listesine
    sanırım, artık kendime ve sevdiklerime ayıracak daha fazla zamanım
    olduğunu. Çünkü saatlerim derlemekle geçmiyor (CVS GNOME kullanıyordum,
    bir süredir uğraşmıyorum, sadece Mono var sistemimde haftada bir CVS'den
    derlediğim).

    Saygılar,

    --
    |          |  Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)
    |          |  Software developer, IT consultant
    |    FRONT |
    |==========|  FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.Ş.
    |_____SITE_|  http://www.frontsite.com.tr/
    -- File: signature.asc
    -- Desc: This is a digitally signed message part