[linux-ileri] Re: gcc optimizasyon parametreleri

---------

From: Yilmaz Cankaya (yilmaz.cankaya@ulugbey.de)
Date: Wed 04 Feb 2004 - 08:00:08 EST

    Ben sahsen asagidaki parametleri kullaniyorum gentoo sistemimde
    CFLAGS=3D"-Os -march=3Dpentium4 -msse -msse2 -mmmx -mfpmath=3Dsse -pipe -fo=
    mit-frame-pointer".
    mmsse2 ve msse flaglari bazi programlar icin cok agresif olabilir bunu gere=
    ktigi zaman degistirmek lazim. Ben bu configurasyonla en iyi sonucu aliyoru=
    m ve benim icin stable oldugunu da belirtmeliyim.=20
    Bunun disinda -03 flagi yerine -02 yada -0s kullanilmasini tavsiye ederim..=
     Bu sekilde olusan binary dosyalari daha k=FCc=FCk olacaktir.. Cok b=FCy=FC=
    k bir performans kazandirmayabilir fakat gentoo kullanicilari icin =F6nemli=
     zira XFree gibi paketleri de strachden y=FCkl=FCyorum..

    On Wed, 4 Feb 2004 13:07:35 +0200
    Volkan YAZICI <yazicivo@itu.edu.tr> wrote:

    > merhaba,
    >=20
    > herhangi bir program derlerken, madem programi paketi ile kurmayip kendim=
     derliyorum, o zaman optimizasyonunu da kitabina gore yapalim ki bir ise ya=
    rasin diye dusundum.
    >=20
    > (isteyen asagidaki hikaye kismini gecerek direk en altta yer alan soruya =
    bakabilir)
    >=20
    > cesitli web kaynaklarinda gcc icin uygun CFLAG parametrelerine baktigimda=
     su oneriler yer aliyor:
    >=20
    > -O3 -fomit-frame-pointer -s -pipe
    >=20
    > burada yer alan parametreler kismen cogu linux kullanicisi tarafindan anl=
    asilabilir bir sekilde aciklanmis.
> [...]
    > -fdelayed-branch -felide-constructors
    > -fexpensive-optimizations -ffast-math -ffloat-store
    > -fforce-addr -fforce-mem -finline-functions
    > -fkeep-inline-functions -fmemoize-lookups
    > -fno-default-inline -fno-defer-pop
    > -fno-function-cse -fno-inline -fno-peephole
    > -fomit-frame-pointer -frerun-cse-after-loop
    > -fschedule-insns -fschedule-insns2
    > -fstrength-reduce -fthread-jumps -funroll-all-loops
    > -funroll-loops -O -O2 -O3
    >=20
    > elimden geldigince tum bu parametrelerin ne ise yaradigini ogrenmeye cali=
    stim, ama yeterli bilgim olmadigindan pek bir anlam ifade etmedi bana cogu =
    aciklama.
    >=20
    > bu yuzden bir de bilir kisilere danisalim dedim:
    >=20
    > SORU: (genel cercevede sorunun sadece hiz ve stabilite oldugu goz onune a=
    linarak, debugging falan istenmeyecek sekilde) gcc ile bir program derlerke=
    n, programin kendi "./configure --help" listesinden yer alan optimizasyon p=
    arametrelerinden baska, gcc icin CFLAG degiskeninde hangi parametreleri kul=
    lanmami onerirsiniz?