[linux-ileri] gcc optimizasyon parametreleri

---------

From: Volkan YAZICI (yazicivo@itu.edu.tr)
Date: Wed 04 Feb 2004 - 06:07:35 EST

    merhaba,

    herhangi bir program derlerken, madem programi paketi ile kurmayip kendim derliyorum, o zaman optimizasyonunu da kitabina gore yapalim ki bir ise yarasin diye dusundum.

    (isteyen asagidaki hikaye kismini gecerek direk en altta yer alan soruya bakabilir)

    cesitli web kaynaklarinda gcc icin uygun CFLAG parametrelerine baktigimda su oneriler yer aliyor:

    -O3 -fomit-frame-pointer -s -pipe

    burada yer alan parametreler kismen cogu linux kullanicisi tarafindan anlasilabilir bir sekilde aciklanmis.

    ben bir adim daha ileri giderek man gcc'de yer tum alan optimizasyon parametrelerine goz atmak istedim:

    Optimization Options
               -fcaller-saves -fcse-follow-jumps -fcse-skip-blocks
               -fdelayed-branch -felide-constructors
               -fexpensive-optimizations -ffast-math -ffloat-store
               -fforce-addr -fforce-mem -finline-functions
               -fkeep-inline-functions -fmemoize-lookups
               -fno-default-inline -fno-defer-pop
               -fno-function-cse -fno-inline -fno-peephole
               -fomit-frame-pointer -frerun-cse-after-loop
               -fschedule-insns -fschedule-insns2
               -fstrength-reduce -fthread-jumps -funroll-all-loops
               -funroll-loops -O -O2 -O3

    elimden geldigince tum bu parametrelerin ne ise yaradigini ogrenmeye calistim, ama yeterli bilgim olmadigindan pek bir anlam ifade etmedi bana cogu aciklama.

    bu yuzden bir de bilir kisilere danisalim dedim:

    SORU: (genel cercevede sorunun sadece hiz ve stabilite oldugu goz onune alinarak, debugging falan istenmeyecek sekilde) gcc ile bir program derlerken, programin kendi "./configure --help" listesinden yer alan optimizasyon parametrelerinden baska, gcc icin CFLAG degiskeninde hangi parametreleri kullanmami onerirsiniz?

    iyi calismalar...