[linux-ileri] Re: samba3 turkce

From: Serdar KYL (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Tue 20 Apr 2004 - 10:49:40 EEST

Selamlar..

> Serdar KÖYLÜ wrote:

> Bu yaklasimi hic begenmedim. Bana uzun suredir kullanmadigim
> bir isletim sistemi ile ilgili kotu anilarimi cagristiriyor ;)
>
> Peki ben diske _gercekten_ "İ" yazmak istersem ne olacak?

Aslen, dosya isimleri konusu bu noktada en tali konu. Daha vahim
durumlarda soz konusu. Dosya isimleri konusunda, Pure Linux dusununce
zaten hic bir sorun yok. Sorun case insensitive mevzularda ki dosya
adlari icin bu malum isletim sisteminin problemi.

Basitce, genel kabul gorebilecek smb/nmb patch'i ile bu sorun
giderilebilir vede bu yuzden kernel'e vs. bulasmaya gerek kalmaz.

Ama asil buyuk problem su:

HTTP_ACCEPT_ENCODÝNG gzip, deflate, compress;q=0.9
HTTP_ACCEPT_CHARSET ISO-8859-9,utf-8;q=0.7,*;q=0.7
HTTP_KEEP_ALÝVE 300

Veya, mozilla'nin eski versiyonlarinda submit butonunun calismamasi :(

Hatta evolution ile:

Updating vfolders for uri: file:///root/evolution/local/Inbox' sırasında
hata:
`file' protokolü için alıcı yok

'file:///root/evolution/local/Inbox dizini açılıyor' sırasında hata:
`file' protokolü için alıcı yok

Hepsinde cozum, LC_CTYPE=C demek kadar kolay, ama hepsi lanet olsun
denecek kadar CAN SIKICI. Cozum ise su buyuk harflerle yazdigim kelimeyi
kucuk harf yapmak kadar berbat bir durum.

> Cok kotu bir ornek vermissiniz. Ben kullandigim kernelin, dynamic linker'i
> /usr/lib/libc.so.1 disindaki bir yerden yuklemesini _asla_ istemem.

Elbette. Kim ister ki?

Onemli olan bir cozum bulmak. Ve inanin, bu cozum uygulama yazanlari
ikna etmekten gecmiyor. PostgresSQL tayfasi bunu yapti. Python ayni
sekilde, ama iste PHP yukarida. evolution asagida. Bir sorun var, bir
cozum gerekiyor. Bu cozum kernelden geciyorsa (ki gecmemesi kuvvetle
muhtemel) gecirilmelidir.

Saygi ve sevgiler..