[linux-ileri] Re: samba3 turkce

From: Can Erkin Acar (can.acar@pro-g.com.tr)
Date: Tue 20 Apr 2004 - 10:08:56 EEST

Serdar KÖYLÜ wrote:
> [...]

Bu yaklasimi hic begenmedim. Bana uzun suredir kullanmadigim
bir isletim sistemi ile ilgili kotu anilarimi cagristiriyor ;)

Peki ben diske _gercekten_ "İ" yazmak istersem ne olacak?

> [...]
> strcpy_from_user(..) gibi fonksiyonlardan sonra "İ->I", "ı->i" cevrimini
> yapmaktan ibaretti. Diger yandanda, lib/string.h icinde duzeltmeler
> yaparak oradaki kodlarin glibc uzerindekilerle uyumlu olmasini saglamaya
> calistim ki, olmadik bir seyler cikmasin. Soyledim, gene soyluyorum,
> bunun cozum olup olmayacagi, faydasi olsa bile, zararinin olup
> olmayacagini cok fazla tartmadim. Fakat, su an, benim makinemde
> calisiyor ve bir takim faydalarini gordum. En azindan, WINE
> calistirmadan once "LC_CTYPE=C" gibi bir suru sey yazmak gerekmedi.

Ben de LC_CTYPE=C yazmanin ya da bunlari bir calistirma scripti icerisine
koymanin veya wine'i patchleyip, turkce karakter cozumunu burada yapmanin
daha iyi bir cozum olacagini dunumuyorum. Sonucta Win32 emulasyonu yapma
isi wine ve samba'ya ait linux ve/veya bsd kernellarina degil (belki smbfs
olabilir ondan emin degilim)

> Aslen, en buyuk sorun glibc uzerinde yapilabilecek duzeltmelerle
> asilabilecek gibi duruyor. Bu dosya adlari problemi nispeten minor bir
> konu. Windows ucubesini sokmazsin ortaya kurtulursun. Ama, ornegin,
> PHP'nin calismamasi, evolution'un acilmamasi daha buyuk sorunlar. Iste
> bir PHP mesaji :"name prıntf not found" gibi acayip bir sey. Bunlari
> asmak gerekiyor bir sekilde. Dogru, cozum icin adres kernel degil, hatta
> belki glibc'de degil. Dogrudan ilgili kodlar olabilir. Ama her
> uygulamayi yazanin Turkce bilmesini beklemek hayal olur.

evet ama bu problemleri belgeleyip, problemi cozen 'generic' kodlar yazip,
mevcut i18n faq'larin howto'larin icine ekleyerek zaman icerisinde
herkesin dogru kod yazmasini saglayabilirsiniz. Bu ve buna benzer sorunlar
dogu ulkelerinin de basinda, hatta onlarin problemleri cok daha buyuk
ama ortalikta korean kernel patch'ler veya japonca kernel yamalari
dolasmiyor bunun uzerinde biraz dusunmek lazim.

> binfmt_elf.c:
> if (strcmp(elf_interpreter,"/usr/lib/libc.so.1") == 0 ||
> strcmp(elf_interpreter,"/usr/lib/ld.so.1") == 0)
>

> Simdi, eger, "/usr/lıb" gibi bir dizin varsa, veya o dizinde
> "/usr/lib/lıbc.so.1" dosyasi varsa, dengesiz bir durumdasiniz demek
> olur. Ama, eger, bu dosyalari buraya koyarken, tum "ı" lari, "i"
> yaparsaniz, sorununuz otomatikman cozulur (Acaba !? Bir iyice incelemek
> lazim muhakkak).

Cok kotu bir ornek vermissiniz. Ben kullandigim kernelin, dynamic linker'i
/usr/lib/libc.so.1 disindaki bir yerden yuklemesini _asla_ istemem.

Iyi calismalar

Can