[linux-ileri] Re: samba3 turkce

From: Umut (php@kakalak.org)
Date: Tue 20 Apr 2004 - 09:48:50 EEST

Serdar> olur.. Mesela, iste bir durum:
Serdar>
Serdar> binfmt_elf.c:
Serdar> if (strcmp(elf_interpreter,"/usr/lib/libc.so.1") == 0 ||
Serdar> strcmp(elf_interpreter,"/usr/lib/ld.so.1") == 0)
Serdar>
Serdar>
Serdar> Simdi, eger, "/usr/lıb" gibi bir dizin varsa, veya o dizinde
Serdar> "/usr/lib/lıbc.so.1" dosyasi varsa, dengesiz bir durumdasiniz demek
Serdar> olur. Ama, eger, bu dosyalari buraya koyarken, tum "ı" lari, "i"
Serdar> yaparsaniz, sorununuz otomatikman cozulur (Acaba !? Bir iyice incelemek
Serdar> lazim muhakkak).

Haddim degli ama bir canli ornek ekleyeyim musadenizle...

150GB MP3 ile bir intranet mp3 streaming server kurdum.
ama mp3'leri sagdan soldan topladigim icin karisikti.
Tuttum, bir script ile tum dizin ve dosya isimlerinden
turkce karakterleri (sadece i/I degil digerlerini de) degistirdim.

Elimdeki veriler zaten bir copluk oldugu icin pek cok dizin ve
dosyada isim degisikligi yapilamadi. zira bazi mukerrer dosyalar
vardi ve lib/lıb orneginde verdiginiz gibi tuhaf durumlar olustu...

Bu yontem sanirim, sifirdan baslarken ise yarayacaktir. Ornegin
ben o ucube dosyalari kopyalarken bu conversion'i otomatik yapacak
bir sistem olsa en azindan "overwrite?" seklinde bir uyari verecekti.
Ama devam eden bir sistemde sanirim etkileri biraz belirsiz ve
mevcut dosyalara bagli olacaktir...

Yine de iyi bir metod gibi gorunuyor. Tek kotu yani, windowstan
sambaya baglananlar kendiliginden degisen dosya isimlerinden
rahatsiz olabilirler, ya da word falan open recent islevlerinde hata
verir... Ama bu minor bir problem, windows'u atarsiniz atlatilir :)

Sanirim network ortamda uygulayacak olursak filesystem bazinda
paylasim yaptigimiz tum node'lar bu kurala uymali...

Saygilar.
Umut Demirhan

dangerous content, and is believed to be clean.