[linux-ileri] Re: samba3 turkce

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Mon 19 Apr 2004 - 12:53:08 EEST

Selamlar..

> Linuxtaki bu tip problemler insani inanin deli ediyor,kusura bakmayin ama
> linux iyidir hosturda bir turkce problemi icin kac senedir ugrasiliyor ama
> hala duzgun bir cozum yok.ne yapacagiz bilemiyorum....

ULUDAG'in varlik sebeplerinden birisi bu tur sorunlari asabilmek. Eger
uludag yaygin bir dagitim olursa, gelistiricileri (sadece biz degil
elbet, projeye katkida bulunan herkes) kernelden masaustune kadar her
seyde ozgun katkilar saglayabilen insanlar olursa bu tur sorunlarin
cozulmesi icin gereken referans platform olma ozelligiyle faydali
olacaktir. Biz ULUDAG icin dagitim olsun diye degilde, bu tur sorunlara
kokten cozumler uretmek uzere toplandik.

ULUDAG bizim degil, herkesin, bu da sinirlarimiz ile sinirli da degil.
Amacimiz ULUDAG'in ozellikle Turkiye icin gelistirilmesi fakat bu kapsam
Turkiye ile sinirli degil. SuSE, RH, MDK vs. diger dagitimlara referans
olmak ve hatta oncu olmak bizi memnun edecektir. Bu baglamda Turkce icin
karsilasilan temel sorunlar oncelikli hedeflerden birisi.

Eger bu ve benzer sorunlarin daha hizli asilabilmesini istiyorsaniz,
ULUDAG projesine destek olmayi dusunebilirsiniz. Proje zaman planlari
cekirdek ekibe gore hazirlandi. Eger katilimcilar bu gorevlerden bir
kismini hallederse, kalanlarin oturup tamam o is diyeceklerini
dusunmeyin. Cozulmesi gereken daha bin ton sorun var. Iste, ornegin 1.0
versiyonunda bu sorunlarin n tanesi cozulmus olursa, disaridan gelen
katkilar yoluyla bunlarin n+1, n+2 hatta 2*n, 3*n kadari cozulmus
olacaktir.

Bu arada katkilarinizin "ULUDAG" a degil, ULUDAG yoluyla tum Linux
topluluguna kazandirilacagini tekrar vurgulamak isterim. Hedefimiz,
ULUDAG'in diger dagitimlara da faydali olmasinida saglamak.

Bu kapsamda, RedHat'ten KDE gelistiricilerine, DEBIAN
gelistiricilerinden Kernel gurularina varan genis bir yelpaze ile
baglantilarimiz suruyor.

Su anki durumu isterseniz, son derece detayli bir altyapi kuruluyor bir
taraftan. Diger yandan, onceligi configuration API ve Package Manager'a
vererek bir suru kod yaziliyor. Su anda, Configuration icin kullanilacak
yeni bir dil tasarlandi ve hizla yazilmaya devam ediyor. Parser'inin
buyuk bir kismi hallolmus durumda. Bir kac teknik aksaklik (Bozuk
anakartlar vs.) yuzunden bazi ongorulemeyen sorunlar yasadik. Bunlari
hizla gidererek CVS (SVN), Portal vs. gibi islemleri tamamliyoruz.
Devaminda bunlar, cok kisa bir sure icinde anonim erisime acilacak. Ama
merak eden varsa, listeye bazi prototip kodlari, dizayn dokumanlarini
vs. yollayabilirim. Kaldi ki, uludag@uludag.org.tr listesi de bu is icin
var. Detaylari web uzerinde mevcut.

Saygi ve sevgiler..