[linux-ileri] Re: LTSP:OpenOffice menuleri yavas aciliyor

---------

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@superonline.com)
Date: Tue 18 Nov 2003 - 22:00:13 EST

    Salı 18 Kasım 2003 22:43 sularında, Recai Oktas şunları yazmıştı:
    > * Burhan Hanoglu <burhan@ideefixe.com> [2003-11-18 22:25:48+0200]

    > Sorun xkb kaynakli ve Turkce klavye icin xkb'yi kullandiginiz anda
    > hortluyor. Diger bir husus bu bug milestone 1.1.1 kodlarinda fix
    > edilmis olarak gozukuyor. OO gibi devasa bir yazilimda (mozilla'da
    > oldugu gibi) nigthly build kurma sansiniz da yok saniyorum. Bug
    > report'ta dogrudan gecici bir cozum onerilmemis ama Turkce klavyeyi xkb
    > yerine xmodmap ile eski usul yuklemeyi denermisiniz? Yani XF86Config'de
    > klavyeyi en_US olarak su anki haliyle muhafaza edip Turkce xmodmap'i
> [...]

    Bu birşey değiştirmez ki, xkb zaten kendisi klavye dosyasından bir xmodmap derleyip
    çalışıyor. Ha ali veli ha veli ali. xkb kullanmanın yararı aynı dosyadan farklı ayarlarla
    farklı klavye kullanımına olanak sağlaması, sürüm değişiklerinde bu dosyanın kodun bir
    parçası olarak gözönüne alınmasıdır. Xmodmap dosyalarında bu olanak yok. Sorunu
    yerel ayarlarınızla çözemezsiniz. Türkçe klavye ve yazıtipi kullanamayacak olduktan
    sonra OOo ne işe yarar ki.

    Ancak denemek istiyorsanız, bir xmodmap dosyası aramayın, Türkçe ayarları düzgün yapılmış
    bir X oturumunda kendiniz kolayca üretebilirsiniz:
    xmodmap -pke > tr.xmodmap

    Esen kalın,
    Nilgün