[linux-ileri] Re: LTSP:OpenOffice menuleri yavas aciliyor

---------

From: ILKER FICICILAR (ilkerf@isbank.net.tr)
Date: Tue 18 Nov 2003 - 22:45:02 EST

    Murat Koc <murat.koc@frontsite.com.tr> wrote:
    >=20
    > Pardon ben anlamadim?
    >=20
    > libraryler degil binary ler strip islemine tabii tutulabilir.
    > kismini zaten geciyorum strip in etkisi olmaz.
    >=20

    Bu kismi gecmeyin.

    Library'leri strip edebiliyorsunuz. Bellek sorunlu makinalarda bu
    sekilde hiz da kazanabilirsiniz.

    Lutfen deneyin.=20
    Ornek:
    cp /usr/X11/lib/libX11.a /tmp;strip /tmp/libX11.a
    wc -c /usr/X11/lib/libX11.a
    1371838 /usr/X11/lib/libX11.a
    wc -c /tmp/libX11.a
    1025936 /tmp/libX11.a

    gibi. Strip'li hali de gayet calisiyor. Sonucta yaptigimiz debugging
    bilgisini kirpmak.

    Asil soruya gelince.
    Sebebini ben de bilemiyorum. Bir tahmin, fonksiyonlarin bir index
    sorunundan oturu bulunamiyor olmasi olabilir. Sembol tablosu indexi de
    kirpilmis olabilir.

    Ama sonucun, aynen arkadasin belirttigi gibi oldugunu gecen yil tecrube
    etmistim.

    Openoffice'i belki 3-5 saniye daha erken baslatabilmek umuduyla
    kullandigi binary ve library'leri strip ile ufaltma yoluna gitmistim.=20
    Sonucta hizlandi. Ama menuler haric. Menulerin cizilmesi / yazilmasi=20
    gercekten cok yavaslamisti.

    Arkadasa onerim bu tecrubeden kaynaklaniyor. Belki kendisi belki baskasi
    farketmeden X library'lerine zarar verdi. Belki kullandigi dagitimda
    openoffice'in ihtiyac duydugu o library kirpilmis durumda. X'i
    sitesinden cekerek kurmasinda bu sebeple bir yarar olabilir.

    Bu sorunun bir aciklamasini yapan cikarsa ben de memnun olurum. Belki
    aramaya google'da stripping libraries diyerek baslamali.

    Hoscakalin.

    --=20

    ... ilker FI=C7ICILAR ilkerf@geocities.com
    ... http://www.linux-ocr.ods.org/ . Linux and OCR