[linux-ileri] Re: VideoLan

---------

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Thu 20 Mar 2003 - 15:57:53 EET

    Selamlar..

    Bu firmware, Encoder chipinin uzerine yuklenen yazilim. Bu chip uzerinde oz=
    el bir RISC CPU var. Bunun programi. Bu duzen aynen BT87X'lerde de var. Ama=
     Kfir chip'inin bununla alakali dokumantasyonu yok. Uretici firma su anda b=
    aska bir firma tarafindan satin alinmis halde. Yeni firmaninsa (BroadComm) =
    bu seriden cok fazla beklentisi yok. O daha cok broadband cihazlari ile ugr=
    asiyor.=20

    Kfir chipseti MPEG encoder olarak son derece yaygin. Pinnacle vs. kartlarin=
     cogunda mevcut.=20

    Bu firmware Win98 DLL'leri icinde var. Biraz reverse engineering ile kolayc=
    a cikarilabiliyor. Benim bahsettigim driver bunu yapan hazir bir kod da ice=
    riyor. Hatta, hazir cikarilmis firmware dahi mevcut. Ama en mantiklisi elde=
    ki surucuden yeniden elde etmek. Belki minor farklar olabilir cunku.=20

    Driver, initialize edildikten sonra capture parametrelerine uygun olarak ge=
    rekli firmware'i karta yukluyor. Sonra da bir /dev/capture cihaziniz oluyor=
    . Buraya cat cekiyorsunuz, voila.. Size hazir kita MPEG stream.=20

    Saygi ve sevgiler..