[linux-ileri] Re: Dns Kaydı

---------

From: Deniz Akkus Kanca (deniz@arayan.com)
Date: Tue 04 Mar 2003 - 12:09:04 EET

    Omer Ucansu wrote:
    > Selamlar,
    >
    > Dmz network yapısında linux üzerinde mail server qmail bulunmaktadır.
    > http server ise disarıda tutmak istiyorum.Aynı domain adı ile bu 2 işlemide yapabilirmiyim.
    > Yani xxx.com olunca host edilen firmaya yonlensin. ali@xxx.com oluncada benim servere gelsin

    DNS'de xxx.com'un MX kaydını posta.xxx.com olarak değiştirin.
    xxx.com'un normal A kaydı ise hosting firmasındaki IP'niz olarak kalsın.
    Tabii www.xxx.com'u da A kaydı hosting IP'si olarak koymakta fayda var.

    > Bunu dns kayıtları ile yapılabilir diye dusunuyorum.Mx kaydını ayarlanırsa?
    > Ama bu durumda dns server bende olmayacak.Isp üzerinde olmasımı gerekir.

    DNS'i istediğiniz yerde tutarsınız. ISP size istediğiniz şekilde
    zone'unuzu düzenleme imkanı vermiyor olabilir. Genelde vermezler. O
    zaman DNS'inizi ya kendiniz kurun, ya da http://www.zoneedit.com gibi
    bir serviste DNS host ettirin.

    > Birde DNS server kurmamın bana avantajı nedir.

    LAN'iniz için Internet erişiminde, LAN'de DNS bulunmaz ise, her
    hurriyetim.com.tr'yi web tarayıcısına yazan kişi için 1 sefer olmak
    üzere (100 kişi olsa 100 defa), ISP'nin DNS'ine ulaşmak için hattınızda
    trafik oluşur.

    LAN'inizde DNS kurarsanız, bu trafik 1 defa olur, ondan sonra bellekten
    cevap verir.

    Ayrıca, LAN'inizdeki, dışarıya açık olmayan makinalara da istediğiniz
    gibi isim verebilirsiniz.

    Kişisel olarak benim tercihim, dışarıdaki DNS'i dışarıda tutmak. Yani
    LAN'imde, salt benim ihtiyaçlarım için DNS sunucusu kullanıyorum, fakat
    dışarıdan görülebilen DNS zoneedit'de host ettiriliyor. Bu, hem
    dışarıdan xxx.com'u çözümlemek isteyen kişilerin sizin hattınızı meşgul
    etmesini engelliyor, hem de sizin hat çökmüş olsa dahi hosting'de
    tutulan web sitenize erişilebilmesine imkan tanıyor.

    Esen kalın,
    Deniz