[linux-ileri] Re: Dns Kayd_

---------

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Tue 04 Mar 2003 - 11:48:37 EET

    Mon, 24 Feb 2003 10:45:40 +0200 tarihinde "Omer Ucansu"
    <o.ucansu@ekinciler.com> yazdi:

    OU> Dmz network yapısında linux üzerinde mail server qmail bulunmaktadır.
    OU> http server ise disarıda tutmak istiyorum.Aynı domain adı ile bu 2
    OU> işlemide yapabilirmiyim. Yani xxx.com olunca host edilen firmaya
    OU> yonlensin. ali@xxx.com oluncada benim servere gelsin Bunu dns kayıtları
    OU> ile yapılabilir diye dusunuyorum.Mx kaydını ayarlanırsa?
    evet, mx kaydi zaten bu ise yariyor. dunyaya acik oldugu surece web sunucunun
    fiziksel olarak nerede oldugu cok onemli degil, bir IP belirtiyorsunuz tum
    dunyadan baglanilabilecek.

    OU> Ama bu durumda dns server bende olmayacak.Isp üzerinde olmasımı gerekir.
    yoo. kendi uzerinizde de olabilir. yeter ki dns sunucunuzun 24 saat saglam bir
    internet baglantisi olsun.

    OU> Birde DNS server kurmamın bana avantajı nedir.
    dns'inizi baska yerde tutsaniz bile, e-posta sunucunuz uzerine bir dns servisi
    kurmakta fayda var. e-posta servisi mesaj alip-vermek icin sik sik dns
    cozumlemesi yapar. surekli gidip baska bir dns sunucudan bakmasi ona zaman
    kaybettirecektir.

                                   Doruk

    Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811
    Istanbul : (0216) 4284693 - 4284694