[linux-ileri] Re: Dns Ve Daha Fazlası...

---------

From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Fri 27 Jun 2003 - 21:13:22 EEST

    DNS konsunda bir kac sey soyliyeyim

    adsunucusu = adsunucu.$ORIGIN. ama bu ornekte ORIGIN hep
    yoruldum.com ama senin adsuncu.virus.net olsun istiyorsun.
    Sanki cgiile elle uretilen dosylarkarismis gibi

    zone dosyasinin basina
    $TTL 86400
    @ adsunucusu.virus.net. root.virus.net ( )
    demeen isleri daha kolaylastirir. $ORIGIN uzerinde
    calistigin alann adi olur.

    ayrica ...

    > cgi ile yapılandırılmış zone dosyası
    > $ORIGIN . ;boşluk
    > $TTL 60800
    > yoruldum.com IN SOA adsunucusu.virus.net. root.yoruldum.com (
    > 105671963 ;
    > 10800;
    > 3600;
    > 3600000;
    > 3600;
    > )
    > IN adsunucusu.virus.net.
    IN NS adsunucusu.virus.net.
    olmasi gerekmez mi ?

    > $ORIGIN yoruldum.com.
    > $TTL 60800
    > @ IN MX 5 postasunucusu.virus.net.
    > adsunucusu.virus.net. A 192.168.0.2
    > postasunucusu.virus.net. A 192.168.0.2
    > websunucusu.virus.net. A 192.168.0.2
    > ftpsunucusu.virus.net. A 192.168.0.2
    > www IN CNAME websunucusu.virus.net.
    > ftp IN CNAME ftpsunucusu.virus.net.
    > mail IN CNAME mailsunucusu.virus.net.

    mailsuncusu ve postasuncusu isimleri karismis

    ve mailsunucusu ve MX makinalari icin CNAME kullanmayin.
    ayni sekilde NS sunuculari icinde.
> [...]
    > www IN CNAME websunucusu
    > ftp IN CNAME ftpsunucusu
    > mail IN CNAME mailsunucusu
    >
    > =============================================
    > bildiğim kadarı ile
    > makina adlarının sonuna . konmayınca hostname zaten ekleniyor yani
    > adsunucusu.virus.net. ile adsunusucu
    > aynı sonucu vermesi lazım gelir zira
    > sonunda nokta yok
    >

    > burada nerede hata yapıyorum?
    > serverin hostnamesini yazdırmayayım diyorum
    > o zaman nasıl yapacağımı bilmiyorum.
    >
    > bu zone ları mandrake.com un zonlarından faydalanılarak hazırladım..

    Kolay gelsin
    Mustafa Akgul