[linux-ileri] Dns Ve Daha Fazlası...

---------

From: selam 007 (selam007@mail.com)
Date: Fri 27 Jun 2003 - 19:30:42 EEST

    herkese merhaba
    ben local bir ağda (interneti yok) Dns,irc,web,E-posta ,ftp sunucularını çalıştırıyorum (bu serverlar sadece uygulama testleri içindir)

    dns e her seferinde yeni bir kayıt eklemek
    ve apache yi yapılandırmak kullnıcı eklemek
    falan baya editorlerle yada webmin ile yapmaktan gına geldi
    bende bir webmin modulu yazmaya başladım
    ancak dns kısmaında takıldım..
    bu modulu dağıtmak istediğimden configurasyon dosyasını olabildiğince esnek yapmaya çalıştım

    ancak cgi ile oluşturdum alanlar çalışmıyor...

    cgi ile yapılandırılmış zone dosyası
    $ORIGIN . ;boşluk
    $TTL 60800
    yoruldum.com IN SOA adsunucusu.virus.net. root.yoruldum.com (
      105671963 ;
      10800;
      3600;
      3600000;
      3600;
      )
            IN adsunucusu.virus.net.
    $ORIGIN yoruldum.com.
    $TTL 60800
    @ IN MX 5 postasunucusu.virus.net.
    adsunucusu.virus.net. A 192.168.0.2
    postasunucusu.virus.net. A 192.168.0.2
    websunucusu.virus.net. A 192.168.0.2
    ftpsunucusu.virus.net. A 192.168.0.2
    www IN CNAME websunucusu.virus.net.
    ftp IN CNAME ftpsunucusu.virus.net.
    mail IN CNAME mailsunucusu.virus.net.

    elle oluşturulmuş zone dosyası
    bu çalışıyor.

[...]
    adsunucusu A 192.168.0.2
    postasunucusu A 192.168.0.2
    websunucusu A 192.168.0.2
    ftpsunucusu A 192.168.0.2
    www IN CNAME websunucusu
    ftp IN CNAME ftpsunucusu
    mail IN CNAME mailsunucusu

    bildiğim kadarı ile
    makina adlarının sonuna . konmayınca hostname zaten ekleniyor yani
    adsunucusu.virus.net. ile adsunusucu
    aynı sonucu vermesi lazım gelir zira
    sonunda nokta yok

    burada nerede hata yapıyorum?
    serverin hostnamesini yazdırmayayım diyorum
    o zaman nasıl yapacağımı bilmiyorum.

    bu zone ları mandrake.com un zonlarından faydalanılarak hazırladım..

    2 )
    useradd -d /var/www/html/www.site.adi.com -s /bin/bash -g web -p 111111 kuladi
    bu komutla bir kullnaıcı oluşturuyorum ancak userconf yada userdrake ile göremiyorum
    bu kullanıcıları neden göremiyorum..
    userdel ile silebiliyorum hata vermiyor..
    3)
    kernel 2.4.21
    quota kurulu ama
    /var/www/html/www.site.adi.com home dizinine sahip kullanıcıya disk kotası koymak istiyorum
    toplam 100mb den fazla dosya olmasın
    enbüyük dosya 10 mb olabilsin gibi?
    ve kullanını ftp ile bağlandığı zaman .quota
    dosyasını görmemesi gerekir...

    3)
    webalizer web sayfalarının loglarını nereden okur
    nasıl kullnıcı eklenir
    benim yaptığım sistemde /var/log/www.siteadi.com/access_log ve
    /var/log/www.siteadi.com/error_log
    açılıyor otomatik olarak

    bunları webalizer e nasıl kullandırabilirim?

    webalizer kurulu değil ama olsun:)

    4)
    en kısa yoldan mysql 'e
    ve postgresql' veri tabanı tanımlı
    (örn sadece ali adlı veri tabanını kullanabilicek)
    drop table yi kullanabilecek ancak drop database ;
    yi kullanamayacak....

    5)
    pop3 hesabı nasıl açılır
    nasıl kapatılır ?
    nasıl kota konulur ?
    (komut satırından )

    sendmail e nasıl eklenenir ?
    yani posta ile ilgili herşey :),

    posta konusunda çok az döküman bulabildim
    (ingilizce bilmiyorum da)

    Sign-up for your own FREE Personalized E-mail at Mail.com
    http://www.mail.com/?sr=signup