[linux-ileri] Re: DVD-ROM hizini sabitlemek

---------

From: Serdar Koylu (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Sat 14 Jun 2003 - 21:24:26 EEST

    Selamlar..

    Surada bozuk bir CD-ROM var. Ona bakarak anlatmaya calisayim.

    Kapagi filan sokunce, ortada spin motorunu goruyoruz. Bunun sasesinde bir motor ve etrafinda hall sensorleri var. Bu motor pozisyon olarakta konumlandirilabilen bir motor. Neyse, bu bizim icin onemli degil. Simdi ondan cikan serit kaloyu takip ediyoruz. Ulastigimiz bir entegre: BA6849. Simdi google'dan bunun DataSheet'ini ariyoruz: Sonucta bir suru yerde var, basta ureticisi ROHM'da.. Ama JP sitelerden indirmek zor, indirelim Rusya'dan..

    PDF'i acip bakiyoruz, nasil bir seymis diye. 872'nci sayfadaki Figure 12'ye bakinca, 22. Bacaktan alinacak voltage referansi ile devrin ayarlandigini goruyoruz. Buraya bir potansiyometre takarak Voltaji ayarlarsak devride ayarlariz demekki..

    Iste bu sekilde biraz hackerlik yapmak gerekiyor. Buda cok zor degil. Ama elbette biraz elektronikten anlamak gerekiyor.

    Saygi ve sevgiler..

    14 Jun 2003 20:59 EEST tarihinde yazmışsınız: