[linux-ileri] Re: DVD-ROM hizini sabitlemek

---------

From: A. Ayhan Kanmaz (kanmaz@be.itu.edu.tr)
Date: Sat 14 Jun 2003 - 21:03:53 EEST

            Anladigim kadari ile voltaji sabit tutarsam. Bir sabit
    hiz elde edecegim. Ancak spesifik bir hiz istedigimde buna kar-
    silik gelen voltaj degeri bilmem gerecek. Bu durumda hangi vol-
    tajin kac devire karsilik geldigini cikarmamin bir yolu var mi
    ?

            Eger sacma birsey soruyorsam, beni affedin dedigim gi-
    bi konuya cok hakim degilim.

            Sevgilerle
            Ayhan

    On Sat, 14 Jun 2003, Serdar Koylu wrote:

    > Selamlar..
    >
    > simdi ortada soyle bir durum var. CD-ROM Firmware takdiginiz malzemeyi ta=
    niyamadigi zaman, "No medium" diyerek tum isteklerinizi buyuk ihtimalle red=
    decektir.

    > Uygulanan laser isinin gucu surekli degisir. Bunu CD-ROM firmware belirle=
    r..

    > Pek cok CDROM uzerinde debug ve dogrudan erisim icin portlar mevcuttur. B=
    unlara baglanarak bir sekilde sorunuzu cozebilirsiniz..

    > Fakat daha kolay olani, bir CD-ROM alip sokmektir. Bilhassa, tercihan esk=
    i bir CD-ROM. Bunun motor surucusu 3 Fazli basit bir motor surucudur, giris=
    ine uygulanan voltajla devri artirip azaltir. track motoru ise bildigimiz b=
    ir DC motordur. Laser diyot surucusu ise focus mekanizmasi tarafindan surul=
    en basit bir led'den ibarettir.

    > Sonucta bunlari kolayca basit bir plaket uzerine toplayabilirsiniz. Tek d=
    ikkat etmeniz gereken Laser-LED'ini asiri guce zorlamamak, yaniverir yoksa.=
    =2E

    > Inanin ki zor degil..
    >
    > Saygi ve sevgiler..
    >

    > 14 Jun 2003 20:23 EEST tarihinde yazm=FD=FEs=FDn=FDz:

    PI k=3D

    IOCT=3D