[linux-ileri] Re: DVD-ROM hizini sabitlemek

---------

From: Kerem Can Karakaş (karakask@itu.edu.tr)
Date: Sat 14 Jun 2003 - 23:40:41 EEST

    Eğer hakikaten hızı sabitlemek gerekli ise cd ya da dvd motorları bu iş
    için yeterli kesinliğe
    sahip olmayabililer. Sonuçta bu iş için kullanılan potansiyometre falan
    gibi cihazlar
    sönümlenebilir bir kontrol çevirimi altında çalışırlar. Bu da onların
    belirli aralıklarda hız ve
    elektromekanik titreşimlere sahip olmaları nedeni ile salınım
    yapacaklarını gösterir. Bu salınım
    sönümlenebilir olsa bile bu işlem için yeterli kesinlik değerini
    vermekten uzak olabilir. Hatta
    sırf bu nedenle cd ya da dvd yazıcı okuyucu gibi aletler bile belirli
    hata düzeltme araçları
    ile gelirker ve sistemin kesinlik derecesini okuma adına iyileştirmek
    isterler. ayrıca LASER
    ile çalışırken sistemin tamamen stabil olması gerekir. (En son laser ile
    deney yaptığımda yan
    odada birileri ayağını sertce yere vurduğunda bunun benim sonuçlarımı
    etkilediğini farkedip
    binbir rica ile hafta sonu labde kalıp deneyi yapmıştım anca.) En
    azından bir cd ya da dvd
    sürücüyü bozmadan önce onu nasıl bir ortamda tekrar stabil bir hale
    getireceğini de düşünmelisin.

    --
    "There are 10 types of people in this world. Those that understand Binary, and those that dont".