[linux-ileri] Re: DVD-ROM hizini sabitlemek

---------

From: Serdar Koylu (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Sat 14 Jun 2003 - 20:35:49 EEST

    Selamlar..

    simdi ortada soyle bir durum var. CD-ROM Firmware takdiginiz malzemeyi taniyamadigi zaman, "No medium" diyerek tum isteklerinizi buyuk ihtimalle reddecektir.

    Uygulanan laser isinin gucu surekli degisir. Bunu CD-ROM firmware belirler..

    Pek cok CDROM uzerinde debug ve dogrudan erisim icin portlar mevcuttur. Bunlara baglanarak bir sekilde sorunuzu cozebilirsiniz..

    Fakat daha kolay olani, bir CD-ROM alip sokmektir. Bilhassa, tercihan eski bir CD-ROM. Bunun motor surucusu 3 Fazli basit bir motor surucudur, girisine uygulanan voltajla devri artirip azaltir. track motoru ise bildigimiz bir DC motordur. Laser diyot surucusu ise focus mekanizmasi tarafindan surulen basit bir led'den ibarettir.

    Sonucta bunlari kolayca basit bir plaket uzerine toplayabilirsiniz. Tek dikkat etmeniz gereken Laser-LED'ini asiri guce zorlamamak, yaniverir yoksa..

    Inanin ki zor degil..

    Saygi ve sevgiler..

    14 Jun 2003 20:23 EEST tarihinde yazmışsınız: