[linux-ileri] Re: NIS yada LDAP yada ?

---------

From: Seref Tufan Sen (s_tufansen@hotmail.com)
Date: Fri 06 Jun 2003 - 12:30:14 EEST

    Selam,,,

    >From: "Cem Ahmet MERCAN (HBM)" <mercan@be.itu.edu.tr>
    >To: linux-ileri@liste.linux.org.tr
    >Subject: [linux-ileri] NIS yada LDAP yada ?
    >Date: Fri, 6 Jun 2003 12:11:39 +0300 (EEST)
    >

    > Merhaba;
    >
    > Benim soyle bir cozume ihtiyacim var ama hangi programla
    >yapabilirim bilmiyorum:
    >
    > Bir server'dan kullanici ad, id, sifrelerini alacak ama her
    >makinada izin verilen farkli kullanici listelerini saglayacak bir sistem.
    >
    > Ornegin a, b ve c kullanicilari s1 ve s2 makinelerimiz ise:
    > a hem s1 hemde s2'ye
    > b sadece s1'e
> [...]

    Subject tarafında da belirtiğiniz gibi LDAP'i bu iş için kullanabilirsiniz.
    Bir-iki sene önce belli sunuculara sadece sistem-destek grubu personelinin
    giribileceği bir konfigürasyon yapmıştım. Kullanıcı bilgilerinde bir
    attribute ekledim ve sistemlerde pam_ldap konfigürasyonu ile oynayarak bu
    işlemi gerçekleştirdiğimi hatırlıyorum. pam_ldap için yanlış hatırlamıyor
    isem pam_filter ayarı ile oynamıştım.

    Add photos to your messages with MSN 8. Get 2 months FREE*.
    http://join.msn.com/?page=features/featuredemail