[linux-ileri] Re: /usr dizinine harddisk ekleme?

---------

From: Sinan Gün (ctanews@hotmail.com)
Date: Wed 09 Jul 2003 - 15:16:15 EEST

    >Selam,

    >Bayaa sabrettigimi dusunuyorum artik. Okuyorum boyle ama hep birileri
    >aha bak ben birseyler biliyorum sen bilmiyorsun modunda birbirine laf
    >gecirmeye calismakta. Detaylari bilmeden birbirinize laf gecirmeye
    >calisiyorsunuz. Yazmayacaktim ama onceki cluster olayi filan uzerine de
    >yazayim ben de o zaman.

    >hepsi
    >Veritas'dan
    > >

    >EVMS diye birsey var!

    Evet var!

    >edebilirler
    >yapabilesiniz
    > >

    >EVMS kullanarak bunlarin bazilarini yapmak icin filesystem in mutlaka
    >online bazilarinin ise mutlaka offline olmasi gerekir. Mesela XFS, JFS
    >ile expand yapmak istediginiz zaman mutlaka online olmalidir! ext2 ise
    >mutlaka offline olmalidir. Bu filesystem ile alakali olan bir konudur ve
    >kullandiginiz volume management sistemi ile alakalidir. O bak bunu
    >ONLINE yapiyor bu bunu yapamiyor diyerek degil olmaz.

    FSIM type Shrinks Expands
    JFS No Online only
    XFS No Online only
    ReiserFS Offline only Offline and online
    ext2/3 Offline only Offline only
    SWAPFS Offline only Offline only

    ONLINE / ONLINE olan var mi yok. AdvFS nasil peki: ONLINE / ONLINE. Peki bu
    gercekten file system ile alakali bir konu mudur veya olmak zorunda midir?
    Hayir. Compaq vakti zamaninda file system ile file domain'i birbirinden
    yalitarak cozmus bu konuyu. Donanim layer'i filesystem layer'indan bagimsiz
    ele alindigi icin file system'de ayrica degisiklik yapmaya gerek kalmiyor.
    Ustelik degisik volume'ler arasinda load balancing de sozkonusu. EVMS'de ise
    volume ekledikten sonra mutlaka filesystem ile de ilgilenmek gerekiyor (ya
    da filesystemin boyutunu kuculttukten sonra volume cikarmak mumkun).
    Butun bunlarin bir diger cozum yolu volume managerlar midir? Evet dogru
    oyledir.

    >Anliyor musunuz?

    >bir
    >system
    >file
    >sinir
    >
    >Burada yazdiklarinizda ne kadar cok hata var biliyor musunuz? Volume
    >Manager lar fiziksel aygit ile kernel I/O sistemi arasina layer
    >eklerler, filesystem in altinda bir yerde degil.

    Ne bu? Yarisiyor muyuz? Detay verecegiz illa yani. Ben file system'in
    altinda diyorum, siz ne altindasi, fiziksel aygit ile kernel I/O subsystem'i
    arasinda diyorsunuz, ki ben de diyorum ki bu da tam dogru degil. Bir kere
    fiziksel aygit degil kernel device drivers ile kernel IOCTLs ya da kernel
    buffer cache arasinda oldugunu soylemek uygun olur. Bu katmanda duran ise
    yalnizca EVMS runtime servisleridir. Bir de biliyorsunuz EVMS engine denen
    bir sey var, kullaniciya EVMS'in gorunen yuzu. Gereksiz yere uzuyor.

    >XFS de bunlari yapabilir(shrink haric). Ayrica bunlari yaparken sinir
    >disk degilde 8EIB e kadar uzanan SAN sistemde olabilir. Ama ne yazik ki
    >AdvFS in siniri zaten toplamda 16TiB! Artik yeni nesil FS lerin nerede
    >ise hepsi bu sinirlari EIB duzeylerine cekmis vaziyetteler. Buna ragmen
    >yillardir AdvFS in ayni sinirlarda kalmasi da enteresan. 1998 yilinda
    >filan olsa idik (yani ext3 un daha olusmadigi, reiser in proje oldugu
    >zamanlar) AdvFS in sagladigi ozellikler cok iyi idi. Ama su anda yeni
    >nesil filesystemler karsisinda cok zayif.

    Bu da iyiymis. Beni AdvFS savunucusu yaptiniz. Ben sadece sinir tum bir
    SAN'dir yazdiktan sonra, dur yanlis olmasin deyip siniri da belirtmek icin
    yazimda geriye gelmis ve 16 TB diye belirtecimi koymustum. Ama askolsun
    XFS'e...

    >Ozellik online yapmak ise XFS, JFS de expand yapmak icin mutlaka online
    >olmalidir. Aman ne guzel!
    >
    >Bu arada bir filesystemin iyi olmasi onun sadece bir ozeeliginden dolayi
    >olmaz. Misal AdvFS in oldukca buggy bir filesystem oldugu da bilinen
    >birseydir. (Yoksa siz bilmiyor muydunuz?) AdvFs ve AFS i SMP bir
    >sistemde kullanin sonra neler oluyor bakin bakalim ornegin.

    :)
    Ben bilmiyordum gercekten. Hele hele smp olmayan bir sistemde neredeyse hic
    kullanilmayan AdvFS'in problemlerinden hic haberim yoktu. Karistiriyor
    olmayasiniz. Hani su alpha mimarisi uzerine oturan Tru64 sistemlerdeki
    AdvFS'den soz ediyorsunuz degil mi? Cok kullandim, cok cok az problem
    hatirliyorum. Hatta HP de cok sevmis olacak ki HP-UX'in gelecek kusaklarinda
    advfs kullanilacak!
    http://www.theinquirer.net/?article=3556

    >Insanlara yazi yazarken onlarin size laf sokmaya calismadiklarini
    >dusunerek yazmaya calisin. Serkan Kenar in "bir de LVM var derken"
    >amacinin laf sokmak veya ukalalik yapmaya calismak oldugunu hic
    >sanmiyorum. Her zaman soyledikleriniz dogru olmayabilir, unutmayin.
    >
    >Insanlara daha saygili yazin, her zaman sizin yazdiginiz stilde
    >yazabilecek ve yillardir bu dunyanin icinde olan insanlar bu listede
    >var. O yuzden daha dikkatli olun.

    KESINLIKLE SIZLE AYNI FIKIRDEYIM!!!...

    >--
    >| |
    >| FRONT |
    >|==========| FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.S.
    >|_____SITE_| http://www.frontsite.com.tr/

    Add photos to your messages with MSN 8. Get 2 months FREE*.
    http://join.msn.com/?page=features/featuredemail