[linux-ileri] Re: /usr dizinine harddisk ekleme?

---------

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Sun 13 Jul 2003 - 00:00:39 EEST

    Selam,

    Kusura bakma daha once yazacaktim ama boyle sacma islere ayiracak fazla
    vakit bulamiyorum ...

    > Evet var!

    guzel.

    > FSIM type Shrinks Expands
    > JFS No Online only
    > XFS No Online only
    > ReiserFS Offline only Offline and online
    > ext2/3 Offline only Offline only
    > SWAPFS Offline only Offline only
    >
    > ONLINE / ONLINE olan var mi yok. AdvFS nasil peki: ONLINE / ONLINE. Peki bu

    Guzel dokuman okumusuz demek ki :) asagida zaten not olarak yazmistim
    xfs in yaninda shrink haric diye. Online olarak shrink yapabilmek benim
    icin ve bircok kisi icin cok onemli bir ozellik degil. Onemli olan
    Online olarak expand yapabilmek, bunu da xfs saglayabildigine gore sorun
    yok demektir.

    > gercekten file system ile alakali bir konu mudur veya olmak zorunda midir?
    > Hayir. Compaq vakti zamaninda file system ile file domain'i birbirinden
    > yalitarak cozmus bu konuyu. Donanim layer'i filesystem layer'indan bagimsiz
    > ele alindigi icin file system'de ayrica degisiklik yapmaya gerek kalmiyor.
    > Ustelik degisik volume'ler arasinda load balancing de sozkonusu. EVMS'de ise

    Dalga mi geciyorsunuz? AdvFS deki file domain dediginiz sey sadece LVM
    dir. Bizim LVM veya EVMS den tek farki ise filesystem in bunun icine
    gomulmus olmasidir. Tek yaptigi aynen LVM de oldugu gibi virtual device
    yaratarak filesystem i bunun ustune gommek baska birsey degil. storage
    space icin logical pool yaratmak aynen LVM de olan sey buna da
    filesystem i gom al sana AdvFS. butun olay bu. Zamaninda evet iyi
    olaydi. Ama sadece AdvFS kullanacaksaniz! Bunun icin lisanslariniz
    varsa!

    Linux altinda zibilyon tane filesystem kullaniyoruz, bunlari ayri volume
    larda istedigimiz gibi kullanabiliriz niye bir tane filesystem e bagli
    kalalim ki. Ustelik ucret odeyerek.

    AdvFS in size gore tek avantaji var o da ONLINE SHRINK yapabilmesi.
    Bunun disinda LVM+journaling_herhangi_bir_filesystem ile ayni seyleri
    Linux altinda hersekilde biz de yapariz.

    > volume ekledikten sonra mutlaka filesystem ile de ilgilenmek gerekiyor (ya
    > da filesystemin boyutunu kuculttukten sonra volume cikarmak mumkun).
    > Butun bunlarin bir diger cozum yolu volume managerlar midir? Evet dogru
    > oyledir.

    Kutlarim.

    > Ne bu? Yarisiyor muyuz? Detay verecegiz illa yani. Ben file system'in

    Ona buna ukalalik yaparak siz baslattiniz!

    > altinda diyorum, siz ne altindasi, fiziksel aygit ile kernel I/O subsystem'i
    > arasinda diyorsunuz, ki ben de diyorum ki bu da tam dogru degil. Bir kere
    > fiziksel aygit degil kernel device drivers ile kernel IOCTLs ya da kernel
    > buffer cache arasinda oldugunu soylemek uygun olur.

    Takdir ettim yine, okumusuz evms dokumanlarini. Aynen pdf deki
    diagramdaki gibi yazmissiniz :) Ama sadece gordugunuz seyleri buraya
    kopyalamaniz ne yazik ki yeterli degil. buffer cache i duzgun kullanan
    evms dir fakat ne yazik ki lvm de duzgun bir sekilde integrate
    edilememistir bundan dolayi bu kopyalamaniz sadece evms icin gecerlidir.
    Ayrica ya da degil "ve". Onun veya bunun arasinda degil.

    > Bu katmanda duran ise
    > yalnizca EVMS runtime servisleridir. Bir de biliyorsunuz EVMS engine denen
    > bir sey var, kullaniciya EVMS'in gorunen yuzu. Gereksiz yere uzuyor.

    Yanlis, kullaniciya EVMS in gorunen yuzu engine degildir. Plugin ler ile
    sizin bahsettiginiz kullaniciya gorunen yuzler arasinda baglantiyi
    kurar. Esasinda engine bir API dir.

    > Bu da iyiymis. Beni AdvFS savunucusu yaptiniz. Ben sadece sinir tum bir
    > SAN'dir yazdiktan sonra, dur yanlis olmasin deyip siniri da belirtmek icin
    > yazimda geriye gelmis ve 16 TB diye belirtecimi koymustum. Ama askolsun
    > XFS'e...

    Oylesiniz. Iyi ki belirtecinizi koymussunuz. Ben de size XFS in
    ustunlugunu gosterdim sizin AdvFS icin belirttiklerinize karsilik.

    > :)
    > Ben bilmiyordum gercekten. Hele hele smp olmayan bir sistemde neredeyse hic
    > kullanilmayan AdvFS'in problemlerinden hic haberim yoktu. Karistiriyor
    > olmayasiniz. Hani su alpha mimarisi uzerine oturan Tru64 sistemlerdeki
    > AdvFS'den soz ediyorsunuz degil mi? Cok kullandim, cok cok az problem
    > hatirliyorum. Hatta HP de cok sevmis olacak ki HP-UX'in gelecek kusaklarinda
    > advfs kullanilacak!
    > http://www.theinquirer.net/?article=3556

    Bilmediginizi biliyorum. Hatta yukarda yazdigimi anlamadiginizi da
    goruyorum. Bilmiyorum sigara, kahve iciyormusunuz ama alin bir kahve
    sakin kafa ile arkaniza yaslanin, yakin bir sigara ve ustte yazdigim
    paragrafi tekrar okuyun sonra kendi yazdiginizi okuyun ondan sonra ne
    yazdigimi ve sizin ne cevap verdiginizi kendiniz gorun.

    > KESINLIKLE SIZLE AYNI FIKIRDEYIM!!!...

    Benimle ayni fikirde oldugunuz konuyu henuz algilayamadiginizi
    goruyorum!

    NOT1: Dua edin Serdar Koylu henuz dalmadi konuya :) O zaman daha iyi
    anlardiniz yukarda ne demek istedigimi.

    NOT2: Benimle teknik olarak tartisacaksaniz sagdan soldan arastirip
    baktiginiz dokumanlardan kopyalama yaparak bunu yapmayin, emin olun o
    dokumanlari cok onceleri okudum. Isterseniz kod bazli tartisalim, cok
    daha iyi olur!

    --
    |          |  Murat Koc
    |          |  Manager & IT Consultant