[linux-ileri] Re: /usr dizinine harddisk ekleme?

---------

From: Serkan Kenar (serkan@ieee.metu.edu.tr)
Date: Mon 07 Jul 2003 - 16:13:14 EEST

    selam,

    Sinan Gün wrote:

    > Sordugunuz soruya evet online volume buyutme mumkun diye cevap vermek
    > isterdim ancak ext2/3 boyle bir cozum icermiyor. Bu tur bir cozume
    > Tru64 disinda hicbir Unix sahip degil zaten. Veritas tabanli file
    > system yapilari da bir

    LVM (logical volume manager) diye bir şey var. (www.sistina.com'dan
    incelenebilir.) linux-2.4 serisinde kernel'a dahil olmuş durumda. ancak
    ilk soruyu soran arkadaşın derdine bu noktadan sonra yaramaz. ilk
    kurulumu yaparken lvm'i kullanmanız gerekirdi. bu sistem sayesinde veri
    kaybı/taşıması derdi olmadan bir logical volume'un boyutunu değiştirmek,
    birden çok fiziksel cihazı tek bir bütün gibi kullanmak ve daha bir çok
    şeyi yapmak mümkün.

    ayrıca, reiserfs usertool'larının arasında da "resize_reiserfs" diye bir
    arac var. bununla da filesystemi büyütmek ve küçültmek mümkün. ama altta
    bulunan fiziksel partition'ın veya diskin boyutlarının sınırları dahilinde.

    saygı, sevgi,

    --
    Serkan Kenar