[linux-ileri] Re: veritabani karsilastirmasi

---------

From: Burak DAYIOGLU (burak.dayioglu@pro-g.com.tr)
Date: Mon 07 Jul 2003 - 11:06:55 EEST

    On Tue, 2003-07-01 at 14:20, Kadir Leblebici wrote:
    > Merhaba arkadaslar
    > Bu aralar sirkette ticari otomosyon programi icin calismalar yapiliyor
    > bende soyle bir bilgi ariyorum ama bir turlu bulamiyorum. Hangi
    > veritabani olmali hangi programlama dili ve sistem gibi.
    > Oracle,mssql,progress,interbase,mysql vb...
    > bunlarin karsilastirmasini yapan yerli yabanci bildginiz siteler varmi
    > acaba?
    > Isletim sistemi olarak nerde daha performansli calisiyorlar?

    Merhaba,
    Gectigimiz hafta tatildeydim, bu hafta dondum. Gec yanit verebiliyorum
    ama verilen diger yanitlarda olmayan bir boyuttan soz edecegim:

    Veritabani sistemlerini karsilastirirken pek cok kez yapilan onemli
    hatalardan birisi, salt veritabani sisteminin kendisini
    karsilastirmaktir. Kucuk bir uygulamada iki veritabanini yanyana
    koyabilir ve karsilastirabilirsiniz ama olcek buyudugunde sistemin
    yaninda muhtelif baska parametreleri de degerlendirmek lazim.

    Alinabilecek teknik destek, egitim, implementation danismanligi gibi
    konulardan ben soz etmeyecegim ama destek yazilimlarini hatirlatmak icin
    yaziyorum.

    Ozellikle veritabaninin bakiminin yapilmasi, gidisatinin izlenmesi,
    isletimde kullanilan sorgularin ve bu sorgularin calisma
    planlarinin/surelerinin/kaynak-gereksinimlerinin duzenli olarak
    izlenebilmesi ve optimizasyon onerilerinin sistem tarafindan
    sunulabilmesi oldukca onemli ve kurumsal olcekte baktigimizda gerekli
    ozellikler. Buyuk bir uygulamada sadece SQL optimizasyonu bile onemli
    bir sorun olabiliyor.

    Ne yazik ki, benim gorebildigim ve kullanabildigim kadariyla, ozgur
    veritabani sistemleri henuz bu duzeyde destek yazilimlarina (management,
    tuning, troubleshooting vb.) yeterince etkin bir kume halinde sahip
    degiller.

    Bence, ornegin, PostgreSQL'in onundeki en buyuk engel su anda budur.
    Oracle'in araclarinin muadillerini PostgreSQL ile calismamizda
    ariyorum... :(

    selamlar, iyi calismalar.

    --
    Burak DAYIOGLU
    Danisman, Pro-G Bilisim Guvenligi ve Arastirma Ltd.