[linux-ileri] Re: veritabani karsilastirmasi

---------

From: Serdar Koylu (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Tue 01 Jul 2003 - 20:09:14 EEST

    Selamlar..

    Elbette siz durumun farkinda degilsiniz. Olay sudur. NT surumlerinin CD kapagi Kirmizi bir etiketle kapatilmistir. Uzerlerinde ingilizce "Bu etiket yirtilmadigi surece bu OS guvenlidir, yok etiket yirtiksa, bu OS guvensizdir" anlamina gelen bir mesaj vardir.

    Hal boyleyken, MS kendi urununun etiketine boyle yazarken ben ne diyebilirim ki ?

    Diger yandan, MySQL bu destekleri ihtiva etmemekle baska yonlerden kazancli cikmayi ongoren bir DB sunucu. PostgreSQL bu tur duzenekleri de gayet guzelce saglayabilir. MySQL'un dizayn hedefleri o tur kullanim degil. Daha sade, daha cevik bir DB olusturmak yonunde. Bununla birlikte, sadelik ve cevikligi kur ve calistir seviyesinde saglamayi hedefliyor. Yani gerek veritabani dizayninda gerekse sistem uzerinde cok ince optimizasyonlara gitmeden maksimum performans getirisi vaadediyor. Oysa Postgres ve/veya bilhassa MS-SQL icin bunu soyleyemezsiniz. Exchange MS-SQL ile IIS'i ayni server uzerinde, yuk altinda bir deneyin ve gorun. MySQL, konsolide server gibi ortamlarda digerlerinden daha iyi netice verir. Bu da bilhassa web/mail sunucu islevlerinde onemli kazanc saglar. Eger ayri bir veritabani sunucu, ayri bir mail/web sunucu vs. koyacaksaniz MySQL bu durumda PostgreSQL ve MS-SQL vs. kadar sistemin hakkini veremeyebilir.

    Bugun, pek cok uygulama icin MySQL'un sunduklari yeterlidir. Kodlarken belki 10 satir fazla yazarsiniz ama, gercekten son derece hizli bir veritabani sahibi olabilirsiniz..

    Saygi ve sevgiler..