[linux-ileri] Re: ext3 mount edememe sorunu

---------

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@superonline.com)
Date: Tue 01 Jul 2003 - 09:53:56 EEST

    Salı 1 Temmuz 2003 03:51 sularında, Ozan Eren Bilgen şunları yazmıştı:
    > merhaba,
    >
    > bunu listeye daha once atmistim ama e2fsck sorunu cozmedi tekrar
    > deniyorum.
    >
    > kullandigim redhat 8.0, udma66 uzerinde ext3 bir root partition var.
    >
    > boot sirasinda
    >
    > EXT3-fs: INFO: recovery required on readonly filesystem.
    > EXT3-fs: write access will be enabled during recovery.
    >
    > diyip cakiliyor.
    >
    > cd'den boot ettim, ext2'ye cevirmeye calistim:
    >
    > tune2fs -O ^has_journal /dev/hde6
    >
    > yi kabul etti. ancak
    >
    > e2fsck /dev/hde6
    >
    > /: recovering journal

    /etc/fstab dosyasında sanırım ilgili satır şöyle:
        /dev/hde6 / ext3 defaults 1 1
    Bunun yerine
       /dev/hde6 / ext3 defaults,journal=update 1 1
    yazarak dener misiniz.
    Bu ext2'den dönüştürülen dosya sistemleri için gerekiyor.
    Baştan ext3 yapılanlarda gerekmez.

    Esen kalın,
    Nilgün