[linux-ileri] ext3 mount edememe sorunu

---------

From: Ozan Eren Bilgen (mavi@gsu.linux.org.tr)
Date: Tue 01 Jul 2003 - 03:51:09 EEST

    merhaba,

    bunu listeye daha once atmistim ama e2fsck sorunu cozmedi tekrar
    deniyorum.

    kullandigim redhat 8.0, udma66 uzerinde ext3 bir root partition var.

    boot sirasinda

    EXT3-fs: INFO: recovery required on readonly filesystem.
    EXT3-fs: write access will be enabled during recovery.

    diyip cakiliyor.

    cd'den boot ettim, ext2'ye cevirmeye calistim:

    tune2fs -O ^has_journal /dev/hde6

    yi kabul etti. ancak

    e2fsck /dev/hde6

    /: recovering journal

    diyerek takiliyor. bu arada /boot icin ayri bir partition var.

    mount veya fsck.ext3 yapmak istedigimde, birkac hirlamanin ardindan bir
    sessizlik oluyor ve bir daha kendine gelmiyor. ote yandan (suse cd'siyle
    boot ettigimde) bu ikili cakilsa da diger terminallere gecebiliyorum
    (ama kill edemiyorum).

    sizce sorun ne olabilir? ben ani elektrik kesintisinden dolayi journal
    bozuldu diye ext2 yapayim dedim olmadi.

    buradan bogazici elektirik'e de selamlarimi iletiyorum.

    -- ozan