[linux-ileri] Re: /tmp altında quotaçalıştırmak?

---------

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Fri 21 Feb 2003 - 16:46:20 EET

    > Selam,..

    Selam,

    > Bu tarzınızı pek de anlamdıramadım. Belki de uzun bir süredir söylemek
    > isteyip de söylemediğiniz bir konu olmasından dolayıdır.

    Soylemek istediklerimi soylerim merak etmeyin. Yorumunuz gereksiz yani.

    > Ama benim /'u ro olarak mount etmek gibi bir ulvi nihai bir amacım yok.
    > Belki anlamışsınızdır ama zaten bunun mümkün olmaması üstüne buraya bir mail
    > attım.

    "* Ben / dizinini bir şekilde "ro" mount edebilirmiyim ki quota
    çalışsın?"

    Sanirim ne yazdiginizi okumadan maillerinizi gonderiyorsunuz herhalde.
    Yukardaki cumlenizin anlamini aciklarsaniz sevinirim.

    > Kızmayın ama o beş tane mailide siz atmışsınızdır herhalde! Belki
    > bilgileriniz dahilinde benim sorunumun bulamadığım çözümünü biliyorsunuzdur?

    Yok ben atmadim :) butun listelere sordugum soru sayisi 5 yildir 2 tane.
    Genelde cevap vermeyi tercih ediyorum. Ne bildigini bilmediginiz
    kisilere birseyler yazarken daha dikkatli yazmanizi oneririm.

    Sordugunuz sorunun cozumunu/cozumlerini bilgim dahilimde biliyorum.
    Oncelikli olarak ama duzgun anlasilir cumleler kurarak sorununuzun ne
    oldugunu daha duzgun anlatabilirseniz cok daha iyi olur.

    > Peki bu listeye mail atmadan önce Quota-Howto yu okuyup da benim göremediğim
    > kısım nedir dersem kabalık mı etmiş olurum?

    Etmis olmazsiniz.

    > Bir de bazı düşüncelerim var. Bunlar içinde howto mu okumalıyım acaba?

    Tavsiye ederim.

    > Gördüğüm hata mesajında ro mount edilemediği için sonuçların kesin
    > olmıyacağı belirtiliyordu. Bana da mantıklı geldi. rw mount edilmiş bir
    > partitionda da quota kullalabilir diye düşündüm teorik olarak. Yada ne
    > biliyim partitiona yazabilecek processleri öldürüp bir süre de ... Gibi

    partiton a yazabilecek process leri oldurmeniz size hicbirsey saglamaz.
    low_level de her sekilde partition in kullanilmasi durumunda kernel
    level da islemler devam eder ki bunlari da siz olduremezsiniz zaten.
    Soylediginizin hicbir anlami yok.

    Gordugunuz hata mesajini soyleyin biz de bilelim.

    cat /proc/mounts

    ve nereye ne amacla quota koymak istediginizi duzgun anlatin
    cevaplayalim.

    PS: bu soru linux-ileri konusunda bir soru degildir. linux@linux.org.tr
    e yollayin orada cevaplariz.

    Murat Koc			     mail:murat.koc@frontsite.com.tr
    Manager and IT Consultant
    frontsite Bilgi Teknolojisi A.S.     tel: +90 212 222 68 42 - 63
    				     fax: +90 212 222 68 35
    -- File: signature.asc
    -- Desc: This is a digitally signed message part