[linux-ileri] Re: cekirdek ve turkce karakter

---------

From: C.Hakan POLATKAN (hakanpolatkan@efsanelinux.org)
Date: Fri 19 Dec 2003 - 10:21:08 EST

    Hocam, hedeflerin buyuk olmasi ve o yolda calisilmasi elbette guzel... Fakat
    iki gozunuzu de o hedefe dikerseniz yoldaki engelleri goremezsiniz. Ben size
    gidin cekirdegin tum mesajlarini dilimize cevirin demiyorum. Yalnizca
    sistemi insanlar anlasin diyorum. Ingilizce'si olmayanlardan ogrenmesini
    isteyemezsiniz. (ogrenseler guzel olurdu tabii ki, istesek te istemesek te
    mecbur kaliyoruz Ingilizce kullanmaya) Herkesin zamani, imkani, yetenegi
    vs... vs... uygun olmayabilir. (anliyorsunuz degil mi ?)

    Ayri bir konu... Aslinda konumuz degil ama ben Ingilizce ogrenmek zorunda
    miyim ? (teknik konular nedeniyle evet...) Herkes Ingilizce ogrenmek zorunda
    mi ? Girmek istemiyorum bu konulara ama Ingilizce'yi ve o dili konusanlari
    sevmeyenler var. Kardesim sen Turk'sun... Adama Ingilizce ogren demek yerine
    git Turkce'sini de ekle dil seceneklerine... Adamdan bekleyecegine kendin
    yapsana... 9 yasinda cocuk ta var, 50 yasinda ev hanimi da... ne yapacagiz ?

    RedHat'in kac surumuna ulastigi umrumda degil. Turkler yapinca ulasamiyor mu
    o surumlere ? Ben size sadece Turkce yapalim demedim ki... Kim dedi size
    diger dillere destegi sonra verecegimizi ? Baslangicta 10 ayri dile destek
    olmayabilir. Turkce ve Ingilizce kafidir. Bu da dagitimin Turkiye disinda da
    kullanilmasini saglamak icindir. Anlamadigim olay Turkce bir dagitimi neden
    kucuk bir hedef olarak goruyorsunuz ? Nedir kucuk olan ?

    Kucuk olan insanlarimizin anlamasi icin ugrasanlar degildir. Asil kucuk olan
    isteksiz, inanmayan, ev hanimindan cocuga kullanilacak bir sistemi
    anlamalari icin Ingilizce ogrenin diyenlerdir.

    Ingilizce'nin biz BT ile ugrasan insanlar icin kacinilmaz oldugunu fakat
    herkesin ogrenmesinin zorunlu olmadigini unutmayalim.

    C.Hakan POLATKAN
    Programmer, IT Department PM
    hakanpolatkan@efsanelinux.org

    EfsaneLinux.Org - http://www.efsanelinux.org/